برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

برگزاری همایش اربعین و تمدن نوین اسلامی در تهران

دو شنبه 8 خرداد 1402 - 16:3:22

دومین همایش بین المللی بصیرت و پیام حسینی با شعار «اربعین و تمدن نوین اسلامی» با حضور اساتید و اندیشمندانی از ایران، عراق و کشورهای منطقه در تهران برگزار شد.

ویژه - الکوثر همایش «بصیرت و پیام حسینی» با شعار «اربعین و تمدن نوین اسلامی» به همت کمیته فرهنگی اربعین و اتحادیه دانشگاهیان عراق، شعبه کربلای معلا، به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و عراق در تهران برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالفتاح نواب،  نماینده رهبر انقلاب اسلامی در امور حج در گفتگو با شبکه ماهواره ای الکوثرگفت: امروز حرکت راهپیمایی اربعین به یک رویداد فرهنگی و تمدنی تبدیل شده است و دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانند با فراهم کردن زمینه برای ایجاد حرکت‌های تمدنی مدرن، این موضوع را مستندسازی کنند.
این همایش به بررسی ابعاد زیارت اربعین و ابعاد آن در سطوح مختلف اخلاقی، تربیتی و روحی پرداخت و سخنرانان درباره محورهای مختلف از جمله توانمندی های فرهنگی اربعین، جلوه های فرهنگی اربعین، تمدن نوین اسلامی و مدینه فاضله مهدوی سخن گفتند.
از مهمترین موضوعات مطرح شده در این همایش می توان به «اربعین، عرصه عمل به زندگی توحیدی»، «تحقیقات فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی»، «اربعین مظهر فضایل اخلاقی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی بر مبنای معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی»، «اربعین و مقابله با استکبار» و «مهدویت در آینه اربعین» اشاره کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 8 خرداد 1402 - 16:3:16