شکست صهیونیست‌ها در ایجاد بازدارندگی برابر مقاومت در فلسطین

پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 11:41:0

روزنامه‌نگار و پژوهشگر سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد عملیات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی به هدف بازدارندگی نرسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایمن علامه روزنامه‌نگار و پژوهشگر سیاسی لبنانی در جریان شرکت در برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر درباره شکست عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و عدم دستیابی به بازدارندگی صحبت کرد.
ایمن علامه گفت: پاسخ از سوی تحلیلگران و از طریق نظرسنجی انجام شده توسط کانال دوازدهم اسرائیل به دست می‌آید؛ 51 درصد اسرائیلی ها گفتند که این عملیات بازدارندگی را محقق نکرده است و سوال دوم این است که هدف از این عملیات چیست، اگر بازگرداندن بازدارندگی باشد این هدف نیز محقق نشده است. و با ترور سران نظامی شلیک راکت ها به سمت فلسطین اشغالی با بردهای بلند و وسیع ادامه یافت تا اینکه به قدس که منطقه گرانش رژیم اشغالگر محسوب می شود رسید.
وی در ادامه گفت: ثانیاً جدایی میدان‌های فلسطین، اما این موضوع نیز شکست خورد و وحدت میدان‌ها محقق شد و این موضوع اسرائیلی ها را به وحشت می اندازد، به طوری که یکی از تحلیلگران اسرائیلی می گوید این روند به بازدارندگی منجر نشد، بلکه ترس صهیونیست ها را بیشتر کرد.
وی افزود: سومین و مهمترین هدف این است که نبرد با شرایط مطرح شده توسط جنبش جهاد اسلامی متوقف شد و هدف چهارم این نبرد نتوانست میان حماس و جنبش جهاد اسلامی شکاف ایجاد کند و در مجموع نتانیاهو به بازدارندگی دست نیافت، اما هدف او فرار و دستیابی به یک پیروزی دروغین برای جامعه صهیونیستی بود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 10:36:8