خوش‌آمد گویی به سوریه در نشست‌ رسمی اتحادیه عرب

پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 15:23:35

دیدارهای مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب با حضور هیئت سوری و خوش‌آمدگویی به این هیئت در شهر جده عربستان سعودی آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در این باره آمده است: در ادامه جلسات مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب، نشستی با حضور نمایندگان و مقامات ارشد کشورهای عضو با حضور هیئت سوری به ریاست ایمن سوسان دستیار وزیر امور خارجه سوریه در جده برگزار شد. سفیر عبدالرحمن ابراهیم الراسی، معاون وزیر امور خارجه عربستان با بر عهده گرفتن ریاست اجلاس نمایندگان و مقامات ارشد، ضمن خیر مقدم گفتن به هیئت سوری شرکت کننده در این نشست، برای این هیئت آرزوی موفقیت کرد. وی گفت: عربستان سعودی با اعتقاد به اهمیت اقدام مشترک عربی دست خود را به سوی برادران خود دراز کرده و همچنان به پیگیری این موضوع برای تکمیل راه اتحادیه عرب ادامه می دهد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در رأس یک هیات عالی رتبه برای شرکت در نشست های مقدماتی اجلاس سران کشورهای عربی که قرار است در 19 ماه مه برگزار شود وارد فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز شد و پیش از آن نیز هیئتی به ریاست محمد سالم خلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در نشست مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب شرکت کرد.

چند روز پیش سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت کرد تا در سی و دومین اجلاس سران اتحادیه عرب در جده شرکت کند.

در 7 می، اتحادیه عرب موافقت خود را با بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب پس از تعلیق عضویت 12 ساله آن کشوراعلام کرده بود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 14:17:13