با تاکید بر انتقام خون شهید خضر عدنان:

اعلام موجودیت گردان الجلزون در رام الله

شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 12:42:42

مبارزان فلسطینی با انتشار ویدئویی از آغاز فعالیت های جهادی گردان "اردوگاه الجلزون" در رام الله خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این ویدئو رزمندگان فلسطینی تاکید کردند که انتقام خون شهید خضرعدنان را خواهند گرفت.

شیخ خضر عدنان اسیر و مبارز فلسطینی پس از گذشت 86 روز از اعتصاب غذای خود روز سه شنبه گذشته در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیست به شهادت رسید.
شهید عدنان متولد ۲۴ مارس ۱۹۷۸ در منطقه عرابه واقع در جنین بود. وی مراحل درسی خود را در عرابه طی نمود و وارد دانشگاه بیرزیت در شهر رام الله شد. در سال ۲۰۰۱ مدرک دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد گرفت. شهید عدنان زندگی سیاسی خود را با پیوستن به جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز کرد.
نخستین بار از سوی نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین به اتهام تشویق به سنگ پرانی به سمت نخست وزیر وقت فرانسه در جریان بازدید از دانشگاه بیرزیت در سال ۱۹۹۸ بازداشت شد.
نظامیان صهیونیست وی را در زمان گذراندن دوره تحصیلی در دانشگاه بازداشت کرده و ۴ ماه در زندان به سر برد. باردیگر شهید عدنان توسط این نظامیان بازداشت شد و یک سال دیگر را در زندان به سر برد.
نیروهای وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در اکتبر سال ۲۰۱۰ شهید عدنان را بازداشت کردند که ۱۲ روز به طول انجامید.

طولانی‌ترین اعتصاب غذای شهید عدنان پیش از اعتصاب آخر وی، در دسامبر سال ۲۰۱۱ و به مدت ۶۵ روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری‌اش بود که در نهایت در آوریل ۲۰۱۲ آزاد شد.
در مجموع، نظامیان صهیونیست ۱۴ بار شهید عدنان را طی ۹ سال، بازداشت کرده بودند. این شهید با ورود به نبرد اعتصاب غذا، به همگان اعلام کرد که هرگز تسلیم تصمیمات فاشیستی رژیم صهیونیستی نشده و آزادی خود را از آنها پس می‌گیرد.
این شهید راه آزادی، شب گذشته بعد از نزدیک به ۳ ماه اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشتش توسط نظامیان صهیونیست، در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 9:0:2