تهران میزبان مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران+ فیلم

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 10:45:51

با حضور بیش از 300 تیم از چهارده کشور، مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در تهران برگزار شد، مسابقه ای که با تاکید بر آینده ای مبتنی بر علم و فناوری، وارد هفدهمین سال خود می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هفدهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در تهران برگزار شد. خلیل حاج خلیلی شبکه الکوثر گزارشی در این باره تهیه کرد که در برنامه « مع مراسلین» پخش شد.

در این گزارش آمده است: این مسابقه رباتیک که بزرگترین مسابقه در منطقه است برای رده های جوانان و نو‌جوانان برگزار می شود و شرکت کنندگان در این رقابت نوآوری های خود را در زمینه ساخت ربات های اتوماتیک در اندازه های مختلف مانند ربات های پرنده، ورزشی و انواع دیگر واقعیت مجازی و هوش مصنوعی مانند خودروهای خودران به نمایش گذاشتند. حضور در این مسابقات، حتی به عنوان تماشا، نشانگر این است که نسلی مبتکر، بدون شک در آینده اثری مطلوب از خود بر جای خواهد گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد از طریق این فعالیت‌ها ارتباطات علمی با کشورهای جهان را افزایش دهد و نسلی آگاه، فرهیخته و پیشرو بسازد که بتواند عرصه رباتیک و هوش مصنوعی را تسخیر کند.

این نسل اجازه نداد تحریم آمریکا بر توانمندی‌های علمی آن تأثیر بگذارد و توانست به جمع دانشمندان جوان جهان بپیوندد و به دنیای ربات ها و صنعت آنها راه پیدا کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 10:23:33