در برنامه مع المراسلین اعلام شد:

نگرش مثبت ایران به پرونده های مشترک با عراق

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 13:14:38

نماینده مجلس عراق در گفتگو با برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به تهران گفت: ایران نسبت به پرونده های مشترک با عراق همواره نگرش مثبتی داشته که مورد حمایت مردم و دولت عراق نیز بوده است.

ویژه‌ - الکوثر  : عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق روز شنبه در اولین مقصد خود پس از تصدی مسئولیتش در اکتبر گذشته، درحالی که پرونده های مهمی را در دستور کار داشت، وارد تهران شد.
این سفر که با استقبال گرم طرف ایرانی مواجه شد، نتایج مثبتی در زمینه موضوعات مطرح شده در حوزه زیرساخت، آب، برق، گاز و انرژی به همراه داشت.
درهمین ارتباط ، «یاسر الحسینی» نماینده مستقل پارلمان عراق درخصوص اهمیت این سفر به خبرنگار شبکه الکوثر گفت: دیدار عبداللطیف رشید در زمان تعیین شده بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز بود و پرونده های زیادی مانند مشکلات آب، گاز و انرژی بین دو کشور رسیدگی شد.
وی تصریح کرد: مواضع مثبتی که جمهوری اسلامی ایران در قبال پرونده های مشترک با عراق اتخاذ می کند، موضوع جدیدی نیست، زیرا تهران همواره حامی مردم و دولت عراق بوده و هست.
الحسینی در ادامه افزود: اعضای کمیته برق و انرژی وجود همکاری گسترده با شرکت های ایرانی را تایید کردند که با توجه به تخصص این شرکت ها به توسعه اقتصادی و صنعتی عراق کمک می کند.
پیش از سفر عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق به تهران، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر نیز سفر کرده بود و از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ایران در صحنه ای که عمق روابط دوجانبه را نشان می دهد، به بغداد سفر کرد. دیدارهای متقابل مقامات دو کشور در چارچوب تحکیم روابط راهبردی و همکاری های مثمر ثمری است که مشخصا نتیجه تفاهمات عراق و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 13:6:33