جایگزین قهوه برای سرحال ماندن چیست؟

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 11:51:15
 جایگزین قهوه برای سرحال ماندن چیست؟

دوستداران و عاشقان قهوه معتقدند که قهوه به عنوان یک سوخت عمل می‌کند که می‌تواند به آن‌ها انرژی‌ و نشاط بدهد. اما مضرات قهوه را نیز باید در نظر داشت!

وبگردی – الکوثر:  قهوه به عنوان یک سوخت انرژی زا برای دوستدارانش به حساب می آید و عاشقان این نوشیدنی خوش بو بدون در نظر گرفتن مضرات قهوه از آن برای بیدار ماندن و سرحال شدن استفاده می‌کنند.
شاید قهوه طعم و بوی خوشایند و لذتبخشی داشته باشد و بتواند شما را ساعات طولانی بیدار نگه دارد، اما همیشه انتخاب خوبی نیست؟ زیرا خوردن زیاد آن باعث مشکلاتی می‌شود. بسیاری از مردم به سراغ این نوشیدنی می‌روند تا از فواید آن بهره‌مند شوند و سطح انرژی خود را افزایش دهند. ولی مشکلی که وجود دارد این است که زیاده‌روی در مصرف قهوه نه تنها به سلامتی آسیب می‌رساند، بلکه منجر به احساس خستگی و کمبود انرژی هم می‌شود.
در این بخش چند جایگزین برای قهوه به شما معرفی کنیم که با مصرف آن‌ها می توانید بیشتر بیدار بمانید و سرحال باشید.

هسته خرما بهترین جایگزین قهوه

قهوه خرما یک ماده طبیعی جایگزین قهوه است که حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. به نظر طعم و بویی شبیه قهوه دارد و هیچ خطری برای سلامتی ندارد. محققین با توجه به ترکیب شیمیایی و ارزیابی حسی دانه خرما بوداده به این نتیجه رسیدند که ضایعات هسته خرما می‌تواند بهترین جایگزین قهوه شود. علاوه بر این می‌تواند منبع ارزشمند و عالی غذایی برای غذا‌های فراسودمند باشد و در نوشیدنی‌های ارزان قیمت جانشین کاکائو شود. همچنین دانه خرما را می‌توان به عنوان یک منبع عالی فیبر رژیمی در نظر گرفت.

سرکه سیب
سرکه سیب یک نوشیدنی کم کالری است که نه تنها باعث هوشیارتر شدن شما می‌شود بلکه حتی به کاهش وزن شما هم کمک می‌کند. این نوشیدنی برای بیماران دیابتی هم بسیار مفید است. فقط کافی است ۱ قاشق غذا خوری از آن را با آب گرم ترکیب کنید و آرام آرام آن را بخورید. همچنین می‌توانید نصف قاشق غذاخوری هم به آن عسل اضافه کنید.

چای ماچا

چای ماچا یک نوشیدنی سبز رنگ است که حاوی کافئین است، اما نه به اندازه قهوه. نصف قاشق غذاخوری پودر ماچا را در آب داغ بریزید سپس آن را خوب به هم بزنید و بخورید.

هات چاکلت یا شکلات داغ

چه کسی هات چاکلت را در یک هوای سرد زمستانی دوست ندارد؟!  ترکیب شکلات و شیر یک نوشیدنی بدون کافئین و جایگزین قهوه است. هات چاکلت بویی شبیه قهوه دارد و بهترین نوشیدنی برای بیدار ماندن تا صبح است.

اسموتی

اسموتی به خودی خود یک غذای کامل است. اگر فکر می‌کنید یک غذای سبک دلتان می‌خواهد اسموتی بخورید. همچنین می‌توانید اسموتی‌هایی که بر پایه شیر یا ماست هستند بخورید. 
شیر، موز و کره بادام زمینی را با هم مخلوط کنید و بخورید. می‌توانید مقداری هم سیب، توت فرنگی، یا میوه دلخواهتان را به آن اضافه کنید.

شیر زرد یا شیر طلایی

شیر زرد یک نوشیدنی سنتی است که برای تامین انرژی استفاده می‌شود و شما را برای مدت طولانی تری بیدار نگه می‌دارد. ماده کلیدی که در آن استفاده می‌شود زردچوبه است که یک آنتی اکسیدان قوی است. شیر زرد یا طلایی باید شب‌ها خورده شود تا به هضم غذا کمک کند. می‌توانید به آن دارچین، زنجبیل و حتی فلفل سیاه اضافه کنید که طعم بهتری بگیرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

صفحه آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 11:51:9

دسته بندی :