سیسی: طرف‌های خارجی در سودان مداخله نکنند

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 10:27:41
سیسی: طرف‌های خارجی در سودان مداخله نکنند

رئیس جمهوری مصر در سخنانی در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که حل و فصل بحران سودان مستلزم عدم مداخله طرف‌های خارجی در آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در قاهره اعلام کرد که در دیدار میان دو طرف تحولات بحران سودان، تمامی تحولات خاورمیانه و همچنین روابط میان مصر و ژاپن و راه‌های تقویت و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
سیسی گفت: در دیدار با کیشیدا چشم انداز مصر مبتنی بر نیاز به توقف فوری، پایدار و همه جانبه درگیری‌ها در سودان را تبیین کردیم.
رئیس جمهور مصر همچنین بر اهمیت خودداری همه طرف‌های خارجی از مداخله در بحران تاکید کرد و گفت که این اتفاقات یک موضوع کاملا سودانی است و مداخله نکردن خارجی در آن خنثی کردن بحران را تسهیل کرده و از تشدید آن جلوگیری می‌کند.
در همین راستا، احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار تلاش‌های جاری برای حفظ و تحکیم صلح و امنیت در سطح بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره چندین موضوع از جمله بحران روسیه و اوکراین، تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای، تقویت دیپلماسی چندجانبه و اصلاح سیستم سازمان ملل متحد و شورای امنیت تبادل نظر شد.
طبق این بیانیه، در این دیدار همچنین به تحولات تعدادی از مسائل منطقه به ویژه موضوع فلسطین و سد النهضه پرداخته شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 10:20:43

دسته بندی :