حفاظت از رژیم صهیونیستی همچنان اولویت دولت آمریکاست

یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 12:22:0

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع اختلافات بین رژیم صهیونیستی و آمریکا ، اشاره و تاکید کرد حفاظت از رژیم صهیونیستی همواره اولویت همه دولتهای آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن علیان تحلیلگر مسائل سیاسی در جریان شرکت در برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر در خصوص روابط دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ روابط اسرائیل و آمریکا، این تناقض و عدم همگرایی در بسیاری از مسائل وجود دارد، هرچند که رابطه امنیتی و حفاظت از رژیم صهیونیستی همچنان در اولویت دولت آمریکاست، اما در این مرحله تغییراتی در رابطه با جنگ در اوکراین وجود دارد و همچنین اختلاف در دیدگاه‌ها میان مخالفان و وفاداران درون رژیم صهیونیستی دیده‌ می‌شود.  
وی در ادامه گفت: یعنی می‌دانیم که لاپید روابط پرتنشی با پوتین دارد و جنگ در اوکراین به عنوان یک جنگ جنایتکارانه توصیف شد و از نظر او روسیه باید پاسخگو باشد و تمام کمک ها به اوکراین ارائه شود، در حالی که نتانیاهو روابط عالی با پوتین دارد و بنابراین این موضوع به نحوه برخورد با اوکراین و آمریکا نیز بستگی دارد.
حسن علیان اضافه کرد: حتی بین دولت بایدن با نتانیاهو نیز اختلاف وجود دارد، می دانیم که این تنش در بسیاری از مسائل وجود دارد و تا این لحظه نخست وزیر صهیونیست ها برای بازدید از آمریکا احضار یا دعوت نشده است و این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد. 
وی افزود: این اتفاق نیفتاده است زیرا میان اولویت‌های آمریکا و اولویت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه تفاوت وجود دارد در حالی که با توجه به وحدت میادین و تهدیدات ناشی از آن ، نبرد سیف القدس و محور مقاومت منسجم، موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی را تهدید می‌کند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 9:48:11