بعد از جنگ احتمالی جهانی سوم چه اتفاقاتی روی خواهد داد؟

شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 19:0:0
بعد از جنگ احتمالی جهانی سوم چه اتفاقاتی روی خواهد داد؟

نشریه اینترنتی دنیای فردا نوشت: نظم جهانی که پس از جنگ جهانی دوم بر جهان حاکم شد، در حال فروپاشی است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «دنیای فردا» افزوده است : تنش‌ها بین قدرت‌های هسته‌ای یا به عبارت بهتر کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای در حال افزایش است و به نظر می‌رسد احتمال جنگ جهانی بیشتر از چند دهه گذشته باشد.
این نشریه می نویسد: کشورهای مختلف به اختراع و تولید سلاح‌های کشتار جمعی ادامه می‌دهند. آن هم در شرایطی که دنیا شاهد جنگ‌های جهانی اول و دوم بوده- که همین سلاح‌ها در این دو جنگ در مجموع بیشتر از 60 میلیون نفر را کشته‌اند! آیا جهان می‌تواند از جنگ جهانی سوم جان سالم به در ببرد، یا این که به نوعی در آن کابوس پساآخرالزمانی که بارها و بارها بر پرده‌های سینما دیده‌ایم، فرو خواهد رفت؟!
به نوشته دنیای فردا، دنیای غرب ادعا می‌کند که برای زندگی تک تک انسان‌ها ارزش قائل است. اما وقتی تاریخ بشریت را مرور می‌کنیم، آمار میلیون‌ها سرباز و غیرنظامی کشته‌شده در چرخه بی‌پایان جنگ چیز دیگری می‌گوید. آیا دنیا متوجه تعداد تلفاتی است که ملت‌ها به یکدیگر و بر خودشان وارد کرده‌اند؟ جنگ داخلی ایالات متحده باعث مرگ بیش از 630000 نفر شد. جنگ جهانی اول مرگ ده میلیون نفر را موجب شد. در جنگ جهانی دوم 55 میلیون نفر کشته شدند. رفتارهای غیرانسانی انسان علیه انسان، تاریخ بشر را سرشار از نسل‌کشی و خون‌ریزی کرده است.
این نشریه تصریح کرده است : شرایط جهان این روزها موجب مطرح شدن پیش‌گویی‌هایی شده که به وضوح حکایت از درگیری همه ملت‌ها در جنگ جهانی سوم می‌کنند. جنگی که می‌تواند به پایان جهان و به اصطلاح مذهبیون به کیهان‌کشی کامل منجر شود. یا به بیانی دیگر مرگ انسان و زمین. در واقع بعید به نظر می‌رسد زمین و زندگی بشری بتوانند از جنگ جهانی سوم جان به در ببرند.
نشریه اینترنتی دنیای فردا نوشت: اما دنیا بعد از جنگ جهانی سوم چگونه خواهد بود؟ دنیای جدیدی در راه است: دنیای فردا. اما این دنیا چگونه خواهد بود؟ یا به عبارتی دیگر آینده پس از جنگ جهانی سوم چگونه خواهد بود؟
در پاسخ به این سوال ابتدا باید در این زمینه با واقعیت روزهای پرخطر پیش‌رو مواجه شویم. آیا دنیا خود را برای مواجهه با آن آینده آماده کرده است؟ آموزه‌های مذهبی روش‌های مواجهه با آینده دشوار پیش‌رو را در اختیار مردم دنیا قرار می‌دهد. روش‌هایی که حتی در شرایطی هم که جهان به سمت فاجعه پیش می‌رود، مردم را برای آینده صلح‌آمیز آماده می‌کنند.

پایان دنیا؟!

این نشریه افزوده است: عصر هسته‌ای از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شد. یعنی از روزهای ششم و نهم آگوست 1945 که ایالات متحده آمریکا اولین بمب اتمی تاریخ را بر شهرهای ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی پرتاب کرد. آن روز اولین روز عصر کشتار جمعی جهانی بالقوه محتوم بود.
امروزه آیا خطر جنگ هسته‌ای کاهش یافته است؟ مروری حتی گذرا بر روزنامه‌های جهان حکایت از این می‌کند که جهان هم‌چنان با واقعیت نگران‌کننده یا به گویشی بهتر پتانسیل درگیری سراسری مواجه است. کره شمالی موشک‌هایی  دارد که توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای تا آمریکای شمالی را دارند. تنش بین هند و پاکستان که هر دو مجهز به سلاح هسته‌ای هستند هم‌چنان برای جهان نگران‌کننده است. روابط بین سه قدرت هسته‌ای جهان، ایالات متحده، روسیه و چین به طور فزاینده‌ای تیره و مشکل‌ساز شده و این در حالی است که روابط بین ایالات متحده و متحدان دیرینه اروپایی‌اش از قبیل آلمان نیز به طور فزاینده‌ای تیره و تار شده است. ثبات حاصل از برنامه پکس‌آمریکانا یا همان صلح آمریکایی که به نظر می‌رسید احتمال درگیری در مقیاس جهانی را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کاهش خواهد داد، کاملاً از بین رفته و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم یک بار دیگر به طرز وحشتناکی واقعی به نظر می‌رسد.
نشریه اینترنتی دنیای فردا در پایان می نویسد : این‌ها همه یعنی جنگ جهانی در راه است. در حقیقت جنگ هنوز پیش‌روی دنیاست. جهان در قرن بیستم دو جنگ جهانی را تجربه کرده و به نظر در قرن بیست و یکم نیز شاهد جنگ جهانی سوم خواهد بود! با این حال جنگ جهانی سوم فاجعه‌بار خواهد بود. آلبرت انیشتین زمانی گفت: «من نمی‌دانم جنگ جهانی سوم با چه سلاحی انجام خواهد شد، اما این را می‌دانم که مردم در جنگ جهانی چهارم با چوب و سنگ خواهند جنگید».


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 14:15:44