سید حسن نصرالله:

ملتهای محور مقاومت در خط مقدم آزادی فلسطین قرار دارند

پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 23:11:0
ملتهای محور مقاومت در خط مقدم آزادی فلسطین قرار دارند

دبیرکل حزب الله لبنان روز جهانی قدس را بخشی از نبرد ملت‌های مسلمان برای آزادی فلسطین دانست و تاکید کرد کشورها و ملت های محور مقاومت این روزها در خط مقدم آن قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی در گردهمایی رهبران مقاومت به مناسبت روز جهانی قدس، گفت: سال به سال مشخص تر می شود که احیای روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) بیش از چهل سال پیش آن را اعلام کرد و آیت الله سید علی خامنه ای هم بر آن تاکید کرد، بخشی اساسی و واقعی از نبرد بزرگی است که امت و ملت ما برای آزادی قدس و فلسطین وارد آن شده اند. نبردی که کشورها و ملت های محور مقاومت این روزها در خط مقدم آن قرار دارند. هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، همه دلها و احساسات و میادین و جبهه ها و مشت ها و بازوان و قلم ها حول محور قدس و نجات آن از چنگال اشغالگران گرد هم جمع می شوند. طبیعی است که در هر روز قدس، همه تحولاتی را که سال به سال اتفاق می افتد مد نظر قرار دهیم. امسال هم تحولات و حوادث بسیار مهمی در سطح جهان و منطقه و داخل اسرائیل و فلسطین اتفاق افتاده است. به نظر من همه این تحولات در خدمت روند طولانی مبارزات محور مقاومت با پروژه صهیونیسم و اشغالگری های آن و سلطه جویی های آمریکا قرار دارد.
دبیرکل حزب الله افزود: جهان در سطح بین المللی با حرکتی ثابت به سمت جهانی چند قطبی پیش می رود. به این معنا که در دوران تک قطبی در جهان که آمریکا نماد آن به شمار می رود، در حال پایان است. جهان در این مسیر گام بر می دارد. آنچه در اروپا و اوکراین و بین روسیه و ناتو و همچنین بین روسیه و آمریکا روی می دهد و کشمکش های روزافزون بین چین و آمریکا و سرگردانی اروپا در این میان، نشان دهنده همین مسئله است.
نصرالله ادامه داد: در سطح منطقه ای نیز امسال به وضوح شاهد شکست طرح های تروریستی و تجاوزکارانه و روی آوردن کشورهای منطقه به گزینه برقراری آرامش و گفتگو و توافق بودیم که دیدارهای ایران و عربستان سعودی در چین که پیامدهای آن به سرعت در حال بروز است از آن جمله به شمار می رود. کشورها به حل اختلافات با یکدیگر روی آورده اند. این روند جدید که مبتنی بر گفتگو و تفاهم و توافق است بدون شک بر روند عادی سازی روابط و برنامه اسرائیل برای تشکیل محور اسرائیلی - عربی برای مقابله با ایران و محور مقاومت تاثیر می گذارد. در سطح منطقه همچنین بیش از هر زمان دیگری شاهد آن بودیم که محور مقاومت با قدرت از مشکلات سال های گذشته خارج می شود و آنچه در هفته ها و روزهای گذشته شاهد آن بودیم و در هفته های آینده نیز شاهد آن خواهیم بود که به تحولات سوریه و ارتباط کشورهای عربی با آن و بازگشت روابط به حال عادی مربوط می شود از آن جمله است.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اما در خصوص رژیم صهیونیستی و مشکلات و بحران های داخلی که با آن روبروست، از سال ها پیش نشانه های این مشکلات و بحران ها را زیر نظر داریم و سال های گذشته نیز پیوسته از این مسئله صحبت کرده ایم. این اوضاع بحرانی و شکاف عمیق در تاریخ این رژیم از 75 سال پیش تا کنون بی سابقه است و خودشان نیز به این مسئله اذعان و درباره این ارزیابی اتفاق نظر دارند. به نظر من گسترش فعالیت های مقاومت در کرانه باختری و قدس یکی از عوامل تعیین کننده در این منازعه است. حمایت گسترده مردم از مقاومت و مجاهدان و شهدای آن در کرانه باختری و مشارکت جوانان در عملیات و مبارزه های روزانه و عزم و اراده ای که فلسطینیان در برابر صهیونیست ها از خود نشان می دهند، حضور گسترده در مسجدالاقصی بخصوص در این روزها و شبها که به رغم تجاوزات و مشکلات بزرگ صورت می گیرد و همچنین افزایش قدرت مقاومت در نوار غزه، بیش از هر زمان دیگری یقین ما را درباره نتایج این منازعه تقویت می کند. در مرحله کنونی همه تلاش ها باید بر حمایت از قدس و کرانه باختری و حمایت از مقاومت مسلحانه و حمایت از اهالی پایدار آنجا که حامیان مقاومت به شمار می روند متمرکز شود. امروز کرانه باختری بحق سپر قدس است. مردان و زنان و کودکان و سالخوردگان کرانه باختری امروز خط مقدم دفاع از قدس و مسجدالاقصی و کلیسای قیامت و مقدسات اسلامی و مسیحی هستند و همین مسئله ایجاب می کند که محور مقاومت به چگونگی حمایت گسترده تر از آنها بیندیشد تا مقاومت در کرانه باختری ادامه پیدا کند. همه ما باید بدانیم مسئولیت حمایت از کرانه باختری که نقش سپر قدس را ایفا می کند، مسئولیتی دینی و ایمانی و جهادی و تاریخی و انسانی و اخلاقی است و در صورتی که کوتاهی کنیم روز قیامت همه ما باید در این باره پاسخگو باشیم. شهدا که تعدادی از رهبران و علمای بزرگ نیز در میان آنها هستند در همین راه قدم برداشتند که شهید قدس، شهید حاج قاسم سلیمانی از آن جمله است. هر چند وی دیگر در میان ما نیست اما احساس می کنیم روح پاک و عزم ثابت وی همچنان وجود دارد.


 


جمعه 25 فروردین 1402 - 3:0:21