شیخ المنصوری: محمد بن عبدالوهاب صریحا گفت من دین خودم را آورده‌ام !

جمعه 25 فروردین 1402 - 20:29:0

نویسنده و محقق اسلامی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد محمد بن عبدالوهاب در مجموعه وسائل ائمه نجدی گفت من به دینی دعوت کردم و اکثر مردم آن را بدعت و خروج از دین و دشمنی دانستند و با ما جنگیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ لوی المنصوری نویسنده و محقق اسلامی در جریان شرکت در برنامه «الوجه الاخر» به بررسی «تضادهای ایمانی بین قرآن، ابن عبدالوهاب و داعش» پرداخت و در این باره گفت: در مجموعه وسائل ائمه نجدی در جلد سوم، صفحه 101، از همین شیخ محمد بن عبدالوهاب یاد شده است، این سخنان اوست که این دینی که ما آورده‌ایم از دیرباز امرش ظاهر شد و گسترش و رواج یافته و گوش ها را پر کرده است. بنابراین محمد بن عبدالوهاب می‌گوید من دین خودم را آورده‌ام.
وی افزود: دراین دعوت و دین جدید اجتهاد کرد و دید که کفر به خدا همچنان شرک است اگر از باطل بودن اولیه چشم‌ پوشی کنیم، کفر به خدا اینگونه است که خدا را یکتا شمارید و بگویید شهادت می دهم که خدایی جز خدا نیست و شهادت می دهم که محمد رسول الله است. بنابراین او ضد کفر به خداست اما نیاز نیست که اینگونه باشد چرا که دین خود را دارد.
شیخ المنصوری تصریح کرد :  محمد بن عبدالوهاب گفت که من به دینی دعوت کردم و اکثر مردم آن را بدعت و خروج از دین و دشمنی دانستند و با ما جنگیدند پس  محمد بن عبدالوهاب در متن کلام خود در مجموعه وسائل ائمه نجدی در جزء سوم صفحه 101 می گوید من با دین آمدم و این دین نزد اکثر مردم رد شد ومردم بر دین محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله باقی ماندند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 15:15:14