بنی امیه برای ایجاد دشمنی با اهل بیت (ع) حدیث جعل می‌کردند

پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 15:58:0

استاد و پژوهشگر علوم اسلامی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد معاویه در حکومت طولانی خود برای جعل حدیث و ایجاد فرهنگ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام در بین مردم ، تلاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر استاد و پژوهشگر علوم اسلامی با شرکت در برنامه « فی المیزان» ، احادیثی را که معاویه در نکوهش اهل بیت علیهم السلام به زبان پیامبر(ص) نسبت داده است را تکذیب کرد.
شیخ اسد قصیر گفت: معاویه از حکومت طولانی خود استفاده کرد و فرهنگ آفرید، معاویه مکر داشت، دروغ را به حقیقت و این حقیقت جعلی را به فرهنگ تبدیل می کرد و در هتک حرمت اهل بیت علیهم السلام حدیث جعل می‌کرد و آن را به پیامبر(ص) نسبت می‌داد، این موضوع نیازمند جسارت فراوان است و معاویه این کار را نکرد مگر پس از آنکه زمینه لازم را برای این امر فراهم کرد و مردم را با فرهنگ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام تربیت کرد.
وی افزود: معاویه برای نقل احادیث علیه اهل بیت علیهم السلام ، ناگزیر بود که این امر را با ایجاد و تثبیت دشمنی مردم نسبت به اهل بیت علیهم السلام بگذراند. حتی الزهیری که در واقع برده‌ای از بردگان بنی امیه بود اعتراف می کرد که آنها در حال جعل احادیث و بازی با اسلام بودند و روایت یا فضیلتی را که به امام علی(ع) منسوب بود به شخص دیگری نسبت می دادند. الزهیری می گفت که این افراد فقط برای اینکه مردم شام را بر فرهنگی دشمن اهل بیت تربیت کنند، تاریخ را جعل می کردند و به این ترتیب معاویه توانست پس از سلطنت طولانی خود، احادیثی را نقل کند  که در آنها تهمت به اهل بیت علیهم السلام وجود داشت تا جامعه ناصبی ایجاد شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 13:31:31