الوطن نوشت:

اصرار دمشق بر شرط خود برای عادی‌سازی روابط با ترکیه

سه شنبه 22 فروردین 1402 - 12:43:30
اصرار دمشق بر شرط خود برای عادی‌سازی روابط با ترکیه

روزنامه سوری «الوطن» نوشت هرگونه پیشرفت در مذاکرات دمشق و آنکارا برای بهبود روابط دوطرف، پایان اشغالگری ترکیه در سوریه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الوطن» چاپ سوریه به نقل از منابع سوری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ترکیه نوشت، آنکارا به ظاهر دنبال حل و فصل مسائل خود با دمش است اما عملا بدون توجه به خواست اصولی سوریه، به اشغالگری نظامی خود در این کشور ادامه می دهد اما باید بداند که پیشرفت در مذاکره در گروه پایان اشغالگری است.

الوطن نوشت: درحالی که دمشق اصول ثابتی همچون حفاظت از تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی خود را شرط پیشرفت مذاکرات می داند، ترکیه بدون ورود به این امر، صرفا از ضرورت گفتگو حرف می زند و به نوبه خود همکاری دمشق برای نابود کردن گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) را پیش شرط ورود به مذاکرات دوجانبه می داند.

این روزنامه نوشت ترکیه در همین راستا از مذاکرات در چارچوب گروه چهارگانه شامل روسیه، سوریه، ایران و ترکیه حمایت می کند و در عین حال مدعی است که ترکیه در این گفت وگوها دنبال دستاوردهای سیاسی برای خود نیست.

به نوشته الوطن، دمشق بر اصول خود که مهمترین آنها پایان دادن به اشغالگری و مبارزه با تروریسم است، همچنان پافشاری می کند اما ترکیه دستور کار و منافع خود را دنبال می کند. در همین راستا به ترویج برگزاری نشست گروه چهارگانه شامل روسیه، سوریه، ایران و ترکیه در سطح وزیران در اوایل ماه مه آینده در مسکو می پردازد؛ بدون این که هیچگونه پاسخ یا اشاره ای به مطالبات اصولی سوریه مبنی بر ضرورت پایان حضور نظامی ترکیه در خاک خود و توقف کامل حمایت از تروریسم در سوریه، داشته باشد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 فروردین 1402 - 12:43:26