شیخ اسد قصیر : هدف همه ادیان الهی ، گسترش رحمت است

یک شنبه 20 فروردین 1402 - 10:55:0

استاد و پژوهشگر علوم اسلامی، هدف اسلام را گسترش رحمت و صلح دانست و تاکید کرد پیامبر(ص) در قرآن کریم به عنوان «رحمت بر جهانیان» توصیف شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیخ اسد محمد قصیر، استاد حوزه و کارشناس علوم اسلامی در گفتگو با برنامه « فی المیزان» شبکه الکوثر از روایاتی که در مورد شمشیر و کشتار صحبت می کنند انتقاد کرد و گفت: که اسلام و همه ادیان الهی دین رحمت و صلح هستند.
شیخ اسد قصیر افزود : اگر بخواهیم اسلام را در یک کلمه کوتاه کنیم آن کلمه رحمت خواهد بود و خداوند متعال از ما خواسته که با مهربانی رفتار کنیم و در بین خود و حتی با غیر مسلمانان رحم کننده باشیم. هدف اسلام ، گسترش رحمت و صلح است، پیامبر(ص) در قرآن کریم به عنوان «رحمت بر جهانیان» توصیف شده است. پس رحمت ، هدف همه ادیان الهی است، اما متأسفانه متوجه می‌شویم که تحریف و جعل کتب آسمانی تصویر را کاملاً برعکس کرده است، و همچنین جعل و تحریف در میراث اسلامی انجام شد، به طوری که چهره پیامبر (ص) از رحمت به سختی، قساوت و کشتار تبدیل شد. 
وی تصریح کرد: روایاتی در صحیح بخاری آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم امت خود را تهدید به ذبح کرده است و روایت دیگر در همین کتاب می گوید که «بهشت زیر تیغ شمشیر است». همه این روایات نادرست است، کلمه شمشیر حتی یک بار در قرآن کریم نیامده است، اما آن را به وفور در روایات می یابیم و بهترین دلیل بر جعلی بودن این روایات است. در کتب اهل کتاب به تعداد بسیار زیاد اینگونه روایات را می یابیم.این نوشته‌ها حاوی صحنه های خونین و صحنه های کشتار با شمشیر حتی برای زنان و کودکان است. 
شیخ اسد قصیر در پایان گفت: من معتقدم این دلیل بر این است که روایات موجود در میراث اسلامی از اهل کتاب گرفته شده است، بنابراین باید در افرادی که این روایات را به ما منتقل کرده اند تجدید نظر کنیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 فروردین 1402 - 9:32:56