پژوهشگر الازهر مصر : داعش راه امویان را در دشمنی با اهل بیت (ع) دنبال می کند

یک شنبه 20 فروردین 1402 - 7:57:32

عضو کمیته فتوا در الأزهر مصر با اشاره به اقدامات خلفای بنی امیه برای بازدارندگی و ترساندن مخالفان خود ، تاکید کرد دشمنی امویان و داعشی ها با اهل بیت علیهم السلام همچنان ادامه دارد و امروز نیز در جریان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسامه الجمال پژوهشگر و عضو کمیته فتوا در الازهر مصر در برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: بنی امیه برای بازدارندگی و ارعاب همه کسانی که در برابر آنها ایستاده بودند مجازات هایی اعمال کردند، شریعت و نص قرآن را زیر پا گذاشتند و آن را بر هر مخالفی تحمیل کردند و آن را در حد محاربه عنوان کردند. 
شیخ الجمال افزود: بنی امیه می گفتند اگر دزدی کنید و بکشید اگر با ما باشید حکم خدا را بر شما جاری نمی کنیم ولی اگر دشمن ما باشید کشته خواهید شد. چنانکه از حجاج نقل شده که او یکی از مسلمانانی را که خدا را به خاطر دوست داشتن حضرت علی علیه السلام تسبیح می گفت ، به قتل رساند. 
عضو کمیته فتوا در الازهر مصر تصریح کرد : آنها تنها به دلیل وفاداری شخصی به اهل بیت علیهم السلام شریعت، سنت و رویکرد نبوی و اسلامی را زیر پا می گذاشتند. آنها مردم را به صلیب می کشیدند و وحشتناک ترین مجازات ها را برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم اجرا می کردند. بنی امیه هنوز با ما هستند، پس به داعش بنگرید و عمل آنها را با اعمال بنی امیه مقایسه کنید، تاریخ طبری و تمام کتب تاریخ اسلام را باز کنید و آنچه را که از شما پنهان شده و آنچه بوده است را بیابید. آنها همه چیز را پنهان کرده اند تا آنجا که دشمنی با اهل بیت رسول خدا و هر کس از آنان پیروی کرده اند را اصل قرار دادند. ما در عصری زندگی می کنیم که همان تفکر اموی و داعشی در دشمنی با اهل بیت علیهم السلام و پیروانشان همچنان در جریان است. 


 


یک شنبه 20 فروردین 1402 - 7:57:17