شیخ الصرفندی: بنی امیه بی توجه به شریعت اسلام ، قوانین خود را وضع می کردند

جمعه 18 فروردین 1402 - 20:22:0

شیخ «سعید الصرفندی» در گفتگو با شبکه الکوثر، گفت: بنی امیه با توجه به خواسته های خود و برای رسیدن به منافع خود قوانین و مقررات تنظیم می کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ «سعید الصرفندی» روحانی و مبلغ اهل سنت در برنامه «الوجه الاخر» شبکه جهانی الکوثر گفت :« در صحیح بخاری حدیثی معتبر از پیامبر (ص) آمده است که « عمار را گروهی ستمگر می‌کشد و او را به بهشت می فرستد و قاتل او به جهنم می رود». نمی‌توانم بفهمم که یک شخص پس از شنیدن یا خواندن این روایت چگونه می تواند از بنی‌امیه و معاویه حمایت کند.
الصرفندی افزود: اما این دسته از مردم همیشه بهانه ای برای حمایت از ظالمان می تراشیدند  بنابراین بر اساس اصول خود می گفتند : معاویه تلاش زیادی کرد، اما اشتباه کرد، تلاش زیادی کرد تا 70 هزار مسلمان را بکشد و به عقیده آنها، معاویه مستحق پاداش و ثواب است. بنابراین اصول شرعی برای اینها - بنی امیه - ارزشی نداشت، آنها قوانین و مقررات را مطابق آنچه می خواستند و برای منافع خود برای رسیدن به قدرت و حکومت تنظیم می کردند و پول مردم را به ناحق مصرف می کردند و بر واقعیتهای سیاسی آن زمان تسلط داشتند و آن را تغییر می دادند.


 


جمعه 18 فروردین 1402 - 15:49:9

پربازدیدها