به آتش افکندن فرد برای مجازات، در قرآن و سنت جایی ندارد

دو شنبه 14 فروردین 1402 - 14:11:0

کارشناس مسائل دینی با اشاره به قصاص کردن افراد از طریق سوزاندن آنها در آتش که گروه تروریستی داعش انجام می دهد تاکید کرد این نوع جنایات مغایر با قرآن و سنت پیامبر(ص) است و هیچ انسانی حق تعدی به دیگران را ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ لؤی المنصوری در برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: خداوند سبحان احکام قصاص و حدود را در قرآن کریم مشخص کرده و پیامبر اکرم (ص) در سنت شریف خود آن را تشریح کرده است.
این کارشناس دینی افزود: در موضوع قصاص و حدود، نه در قرآن کریم نه در سنت پیامبر اکرم (ص) از سوزاندن افراد در آتش به عنوان قصاص صحبتی نشده و حتی در سنت پیامبر از این کار نهی شده است زیرا کسی که قصاص می شود انسان و دارای فطرت و وجدان و احساس است. حتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که ایشان از به آتش انداختن هر موجودی که دارای احساس است، نهی کرده است.
شیخ لؤی المنصوری در پایان گفت: فقط خداوند است که بندگان را با آتش مجازات می کند هرچند خداوند سبحان رحمتش گسترده است و ممکن است همه را ببخشد. اما انسان حق ندارد به دیگران تعدی کند. دین و احکام شریعت آمدند تا به زندگی انسان سر و سامان دهند و راه را به او نشان دهند تا به سوی تکامل پیش برود نه این که به پایین سقوط کند. این کار را فقط طاغوت ها انجام می دهند.


 


دو شنبه 14 فروردین 1402 - 14:57:54