وهابیت ، تولّی و تبرّی را به موضوعی سیاسی تبدیل کرد

جمعه 11 فروردین 1402 - 14:38:0

کارشناس و پژوهشگر اسلامی در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر به موضوع «محمد بن عبدالوهاب و مرجعیت داعش در تولاء و تبراء» پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، شیخ لوی المنصوری محقق اسلامی در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت: موضوع ولایت و برائت از سوی محمد بن عبدالوهاب به عنوان یک موضوع سیاسی مورد استفاده قرار گرفت زیرا همانطور که وی تصریح می کند دین جدیدی برابر دین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آورده است. 
وی افزود: این دینی که محمد بن عبدالوهاب در مقابل دین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم خواستار آن شد، به ویژه پس از سقوط اولین دولت آنها ، هدف آن ایجاد مرحله ای بود که در آن  عموم مسلمانان یا تکفیر می شوند و یا به دین و حکومت آن می پیوندند مانند آنچه داعش انجام می دهد. 
شیخ المنصوری تصریح کرد: سندی در دین محمد بن عبدالوهاب به شما تقدیم می کنم که در الدرارس السنیه در الاجواب النجدیه جزء نهم صفحه 252 می گوید: « از محمد بن عبدالوهاب پرسيدند چه کسانی در دایره امامت شما قرار نمی گیرند ؟  او با  تبسمی گفت ، هر كه دعوت ما به توحید خدای متعال و عمل به واجبات الهی به او برسد و از ورود به آن (دعوت من) امتناع کند و بر شرک اصرار ورزد و واجبات الهی را ترک کند،  او را کافر می دانیم و با او می جنگیم و در خانه اش به او یورش می بریم.»


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 11 فروردین 1402 - 14:31:46

پربازدیدها