ضرورت ارائه اسلام ناب محمدی برای محافظت از جوانان

جمعه 11 فروردین 1402 - 11:3:0

استاد و پژوهشگر علوم اسلامی ، ورود اسرائیلیات به احادیث را موجب فروپاشی اخلاقی در بین جوانان مسلمان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» که به موضوع «اسرائیلیات در تفسیر قرآن کریم» اختصاص داشت گفت: این احادیث وارد شده به میراث اسلامی ، بسیار دردناک است چراکه وقتی مسلمانی آنها را می خواند، مخصوصاً وقتی جوانان ما می خوانند، نگاهشان به این الگوها به ویژه احادیث منسوب به پیامبر اعظم محمد صلی الله علیه و آله و سلم چگونه خواهد بود. 
وی افزود: این احادیث جعلی یعنی «اسرائیلیات» باعث انحطاط اخلاقی بسیار بزرگی می شود، مثلاً حضرت ابراهیم علیه السلام «نعوذ بالله» دروغ می گویند و بنابراین دروغگویی برای جوانان یا مسلمانان آسان می شود.
این استاد علوم حوزوی تصریح کرد: باید و باید اسلام معتدل، اسلام اصیل، اسلام ناب محمدی (ص) یعنی اسلامی که خداوند متعال و انبیا علیهم السلام را تنزیه می کند ارائه کنیم و اگر در درجات عصمت پیامبران بین اهل سنت و شیعه تفاوت و اختلاف نظر وجود دارد اما به طور کلی برای هر کدام خط قرمزهایی وجود دارد که لااقل انبیاء مرتکب فحشاء و گناهان کبیره نمی شوند نه اینکه بر اساس آنچه در احادیث جعلی اسرائیلیات آمده است هر امکانی وجود دارد. 

برنامه «فی المیزان» در طول ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21 به وقت مکه (21:30 به وقت تهران)  با حضور استاد اسد محمد قصیر روی آنتن شبکه الکوثر می رود. 


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 11 فروردین 1402 - 9:53:57

پربازدیدها