اعتراضات گسترده مردمی علیه سوء رفتار صهیونیست‌ها با اسیران فلسطینی

پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 10:45:0

همزمان با اعتصاب غذای علنی رهبران زندانیان در داخل زندان‌های اشغالی، فعالیت‌های مردمی و عمومی در سراسر سرزمین‌های فلسطینی گسترش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح المصری خبرنگار الکوثر در قالب برنامه «مع مراسلین» درباره وضعیت اسفناک زندانیان فلسطینی و اعتراضات آنها از فلسطین اشغالی گزارش داد: فلسطینیان در هم‌بستگی با زندانیان به خیابان‌ها آمدند. اعتصاب زندانیان پس از یک سلسله اقدامات مبارزاتی صورت گرفت و این یک پیام هشداردهنده برای اداره زندانهای رژیم صهیونیستی است که از اقدامات نژادپرستانه و تلافی جویانه خود در راستای توصیه بن گویر وزیر تندرو صهیونیستی ، دست بر نمی‌دارد و هدف این اقدامات محروم کردن زندانیان از ابتدایی ترین حقوق آن‌هاست.
اقدامات تنبیهی دولت فاشیست صهیونیستی شامل تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی محکوم به کشتار یهودیان، انتقال خودسرانه اسیران از زندانی به زندان دیگر و کاهش استحمام آنها است که گروه های مقاومت این اقدامات را عبور از تمام خطوط قرمز دانستند و اعلام کردند که به دنبال مطالبات زندانیان هستند.
داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جان و سلامتی اسیران فلسطینی خط قرمز ماست و ما هر زمان که نیاز باشد برای هر گونه اقدامی در این خصوص آمادگی داریم.»
اسرای فلسطینی با نوشتن وصیت نامه ای اعلام کردند که مصمم هستند حقوق خود را از صهیونیستها بگیرند. در پیام اسیران آمده است: «تا زنده‌ایم ما را آزاد کنید قبل از اینکه ما را از سردخانه آزاد کنید.» آنها همچنین از مردم فلسطین خواستند از این گام‌های مبارزاتی حمایت کنند.
حدود پنج هزار اسیر فلسطینی اعم از زنان و کودکان تحت بدترین شکنجه‌ها از سوی اداره زندان‌های رژیم اشغاگر صهیونیستی قرار دارند، به‌ویژه با روی کار آمدن دولت افراطی صهیونیستی که زندانیان را بر آن داشت تا با اعلام اعتصاب غذای علنی، حقوق خود را از چنگال زندان‌های رژیم صهیونیستی در میان سکوت مشکوک بین المللی بیرون بکشند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 فروردین 1402 - 10:35:51