نخستین گام به سمت کودتای قضایی در اسرائیل

پنج شنبه 25 اسفند 1401 - 18:20:23

احزاب مخالف دولت در فلسطین اشغالی، تصویب قانون منع برکناری نخست وزیر از سمتش را نخستین گام به سوی کودتای قضایی در اسرائیل توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است: کنست رژیم صهیونیستی در شور نخست، قانون ممنوعیت برکناری نخست وزیر کنونی بنیامین نتانیاهو از سمتش را تصویب کرد. مخالفان دولت نتانیاهو این مصوبه را گامی پیش دستانه در برابر هرگونه تلاش مشاور حقوقی کابینه برای برکناری نتانیاهو به علت پرونده های فساد توصیف کردند.

این طرح برای آن که تصویب شود باید در دو نشست دیگر تصویب شود و تصویب آن می تواند بحران در فلسطین اشغالی را تشدید و آن را خطرناکتر کند.

با تصویب این طرح، کسی که متهم به فساد باشد می تواند در مقام خود به عنوان نخست وزیر باقی بماند و دادگاه عالی دیگر حق برکنار کردن او از سمتش را نخواهد داشت. به این ترتیب نتانیاهو خواهد توانست با زد و بندهای سیاسی، از مجازات حبس نجات پیدا کند.

ناظران معتقدند آنچه اصلاحات قضایی یا «کودتای قضایی» نامیده می شود، ساختار قدرت در فلسطین اشغالی را تغییر خواهد داد و دیکتاتوری در رژیم اشغالگر را تقویت خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 25 اسفند 1401 - 18:20:14