سفر امیرعبداللهیان به ژنو

دو شنبه 8 اسفند 1401 - 9:6:50
سفر امیرعبداللهیان به ژنو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشرسازمان ملل و کنفرانس سالانه خلع سلاح وارد ژنو شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیرعبداللهیان قرار است در بخش مقامات عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یافته و به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات حقوق بشری بپردازد.
شورای حقوق بشر (The Human Rights Council) در سال ۲۰۰۶ جایگزین کمیسیون حقوق بشر (The Commission of Human Rights) شد که تغییراتی در تعداد اعضا، وابستگی به رکن سازمان ملل، اختیارات و نحوه اجرای ماموریت‌های این نهاد سازمان ملل را در پی داشت.
شورای حقوق بشر سالیانه سه نشست فصلی (فوریه/مارس، ژوئن و سپتامبر/اکتبر) مجموعا در ۱۵ هفته برگزار می‌کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و سخنرانی  خواهد کرد.
کنفرانس خلع سلاح متشکل از ۶۵ عضو سازمان ملل است که وظیفه مذاکره و تدوین اسناد و معاهدات بین‌المللی در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات به ویژه سلاح‌های کشتار جمعی را بر عهده دارد. طی دو دهه گذشته به دلیل مخالفت کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای با پذیرش هرگونه تعهدی برای خلع سلاح هسته ای عملاٌ این نهاد مهم  با بن بست مواجه شده است.
وزیر امور خارجه همچنین با برخی مقامات بین‌المللی و هیأت‌های حاضر در این نشست‌ها دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 8 اسفند 1401 - 9:6:42