رونمایی سردار حاجی زاده از موشک کروز «پاوه»

شنبه 6 اسفند 1401 - 11:44:0
رونمایی سردار حاجی زاده از موشک کروز «پاوه»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به ساخت موشک جدید «پاوه» با برد 1650 کیلومتر ، گفت موشکهای سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) در برد‌های کمتر کروز‌های زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آن‌ها اضافه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه ای تلویزیونی افزود: دیگر هیچ موشک غیر نقطه‌زنی نمی‌سازیم. وی تصریح کرد : به امید هیچ‌کس نخواهیم بود. از یکی از کشور‌های دوست رادار خریدیم، اما در نهایت به ما تحویل داده نشد. ما از روی عکس توانستیم رادار را بسازیم.
سردار حاجی زاده تاکید کرد : دشمن هرگز توان ساخت پدافندی ضد موشک هایپرسونیک ما را ندارد. سرعت این موشک بیش از ۱۲-۱۳ ماخ است. ما می‌توانیم ناوگان دریایی آمریکا و نا‌وهای هواپیمابر را در فاصله ۲هزار کیلومتر هدف قرار دهیم. این ۲هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست و امیدواریم آن‌ها احترام خودشان را حفظ کنند.  
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک هایپرسونیک موشکی است که در خارج از جو قادر است رزمایش انجام دهد یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و شروع به رزمایش می‌کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سامانه‌های پدافندی بر اساس پیش‌بینی مسیر و نقطه آینده موشک‌ها عمل می‌کنند که درباره این موشک نمی‌توانند نقطه آینده آن را پیدا کنند.
سردار حاجی زاده با اشاره به توانمندی موشکی و پهپادی ایران گفت من با احتیاط می‌گویم تا ده‌ها سال آینده نمی‌توانند سامانه‌ای برای مقابله با آن ایجاد کنند، اما می‌توان گفت که اصلا نمی‌توانند مقابله کنند.
وی افزود: در ماهواره‌بر‌ها به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های زیاد و مدار‌های بالاتر هموار کرده است.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 6 اسفند 1401 - 10:32:40