ادعای غنی سازی 80 درصدی اورانیوم در ایران ، جنگ رسانه ای است

جمعه 5 اسفند 1401 - 14:14:0

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر با اشاره به ادعاهای اخیر درباره غنی سازی اورانیوم در ایران گفت: این ادعاها در چارچوب جنگ نرم ، رسانه ای و مکرر علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علی عزالدین تحلیلگر مسائل سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت دستور آمریکا کار می کند و آنچه را که رژیم اشغالگر صهیونیستی می خواهد اجرا می کند.
وی افزود : رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اجرای دستور کار آمریکا مدعی است که ایران در حال غنی سازی اورانیوم است و با این تفاوت که قبلا گفته بود ایران به 90 درصد رسیده است و بعد در یک تناقض عجیب برگشت تا بگوید ایران به 60 درصد رسیده است.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه یکشنبه گفت که از آنچه در مطبوعات در مورد سطح بالای غنی‌سازی اورانیوم در ایران گزارش شده است، آگاه است و از سوی دیگر،سازمان انرژی اتمی ایران  این موضوع را تکذیب کرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی را به بی طرفی فرا خواند.
گروسی شامگاه یکشنبه در بیانیه‌های مطبوعاتی خود افزود که آژانس در حال مذاکره با ایران در مورد نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی هسته‌ای اخیر است و وی در صورت لزوم جزئیات را به شورای حکام آژانس اطلاع خواهد داد.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 5 اسفند 1401 - 14:10:54