تاثیر «عشق» بر تربیت کودکان

پنج شنبه 4 اسفند 1401 - 11:22:31

کارشناس مسائل اجتماعی و تربیتی در شبکه الکوثر از اهمیت وجود «عشق» در فضای خانواده و تاثیر آن بر تربیت درست کودکان صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام سامی خضرا کارشناس برنامه «مسائل و حلول» شبکه الکوثر در خصوص تربیت با عشق صحبت کرد و در این باره گفت: عشق از عالی‌ترین احساسات بشری است و انسان صرفنظر از محیط  زندگی و تربیتی‌اش نیازمند عشق است. وجود عشق و علاقه در میان نزدیکان، خانواده، پدر‌ها، مادر‌ها، فرزندان، زوج‌ها و همه انسان‌ها ضروری است. عشق به صورت ویژه‌ای بر روابط انسانی اثرگذار است؛ به نحوی که همه انسان‌ها نه تنها کودکان، بدون عشق نمی‌توانند زندگی کنند. 

این کارشناس برنامه در ادامه گفت: شیوه «تربیت با عشق» توجه ویژه‌ای به کودکان دارد و در حقیقت این اصطلاح یک مفهوم سنتی را بازتعریف می‌کند. هنگامی که از « تربیت با عشق» سخن می‌گوییم در واقع می‌خواهیم بگوییم که کودک به تمامی انواع عشق نیازمند است. در روایات آمده است که مستحب است مومن به بردار مومن خود، همچنین مرد به همسر خود بگوید که او را دوست دارد. بنابراین اسلام به ابراز عشق و علاقه توصیه می‌کند. این عشق درون خانواده از طرف والدین و برادرها و خواهر‌های کودک نیز نیاز عاطفی او را برآورده می‌سازد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 4 اسفند 1401 - 10:46:51