پژوهشگر فلسطینی : انقلاب اسلامی نقطه عطفی در جهان اسلام بود

یک شنبه 23 بهمن 1401 - 12:44:0

نویسنده و پژوهشگر فلسطینی در گفتگو با شبکه الکوثر به مفاهیمی که انقلاب اسلامی ایران به وجود آورد پرداخت و آن را نقطه عطفی مهم در جهان اسلام و حتی در سراسر جهان دانست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، مصطفی اللداوی کارشناس فلسطینی در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر  گفت : انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف مهمی در جهان اسلام به شمار می آید 
و می‌توان گفت که جهان اسلام قبل از انقلاب با جهان اسلام بعد از انقلاب کاملاً متفاوت است و این انقلاب مفاهیم غرور و عزت را کاشته است. 
دکتر اللداوی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران، جهان عرب و اسلام ضعیف و تابع غرب بودند که پس از جنگ جهانی دوم در تهران گرد هم آمدند و مناطق اسلامی را به نفوذ بین غرب و شرق و بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی، تقسیم کردند. به همین دلیل، مرحله قبل از انقلاب اسلامی، مرحله ای کاملاً متفاوت با مرحله بعد از آن است.
وی اضافه کرد: قبل از انقلاب مرحله بردگی، مرحله انقیاد و سرسپردگی بود که عرب و مسلمانان می پذیرفتند وابسته و برده باشند، تسلیم رهبری غرب شوند و تفرقه و چندپارگی را بپذیرند.
اللداوی تصریح کرد: به همین دلیل انقلاب اسلامی کاشتن مفاهیم مختلف، مفاهیم غرور و عزت را آغاز کرد و غرب و آمریکا هرگز به این موضوع عادت نداشتند که منطقه عربی و اسلامی ، عزیز و گرامی باشد. 
اللداوی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که انقلاب اسلامی در زمان وقوع، این مفهوم را تغییر داد و به همین دلیل نوعی شوک به  غرب وارد شد که از این انقلاب دچار ضرر بود، زیرا انقلاب بود که مفاهیم را تغییر داد و ارزش ها را تغییر داد. این انقلابی است که نوعی تضاد در غرب ایجاد کرد که می خواست ما را طرد کند و ما را تحت سلطه خود کند. 


 


یک شنبه 23 بهمن 1401 - 8:29:21