حاکم نظامی سابق پاکستان درگذشت

یک شنبه 16 بهمن 1401 - 13:39:27
حاکم نظامی سابق پاکستان درگذشت

پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان امروز یکشنبه در بیمارستانی در دبی درگذشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش پاکستان امروز یکشنبه اعلام کرد پرویز مشرف رئیس‌جمهور پیشین پاکستان پس از یک دوره بیماری طولانی در شهر دبی امارات متحده عربی در 79 سالگی درگذشت.

بر اساس بیانیه کوتاهی که سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان منتشر کرد، مقام‌های ارشد نظامی این کشور درگذشت آقای مشرف را تسلیت گفته‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز به‌نقل از یک مقام ارشد امنیتی که نامش فاش نشده، خبر درگذشت پرویز مشرف در صبح یکشنبه در بیمارستانی در دبی را تأیید کرده است.

مشرف در 11 اوت 1943 در دهلی نو پایتخت کنونی هند به دنیا آمد. او در سال 1999 با یک کودتا قدرت را در پاکستان به دست گرفت و از سال 2001 تا 2008 رئیس‌جمهور پاکستان بود.

ژنرال مشرف به‌دنبال گسترش مخالفت علیه حکومتش در پاکستان وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد و به این ترتیب، تمامی آزادی‌های سیاسی و مدنی، موازین حقوق بشر و روندهای دموکراتیک در فاصله بین نوامبر 2007 تا فوریه 2008 لغو شد.

او در سال‌های پایانی حکومت خود به خاطر باقی‌ماندن در مقام فرماندهی ارتش هم‌زمان با حفظ مقام ریاست‌جمهوری به‌شدت با دستگاه قضایی پاکستان اختلاف پیدا کرد. پس از آن‌که حزب سیاسی حامی او در سال 2008 در انتخابات شکست خورد، آقای مشرف از مقامش کناره‌گیری کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 بهمن 1401 - 13:39:22

دسته بندی :