نقش زن در تربیت فرزند صالح و اصلاح جامعه

پنج شنبه 13 بهمن 1401 - 14:44:0

رئیس کمیته زنان و خانواده در جبهه اقدام مقاومت در لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه الکوثر به نقش زن در خانواده و تاثیر آن در اصلاح جامعه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر رزان برکات رئیس کمیته زنان و خانواده در جبهه اقدام مقاومت در لبنان در گفتگوی ویژه با برنامه «لقاء خاص» شبکه الکوثر گفت : خانواده هسته ای است که جامعه از آن اصلاح می شود، وقتی می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم خانواده پایه است، اما خانواده حالت کار، جهت گیری و مشاهده خداوند متعال را دارد، باید با دشمن واحدی که داریم یعنی رژیم صهیونیستی مبارزه کنیم اما شما نمی توانید بجنگید و مقاومت کنید در حالی که خانواده های شما فاسد هستند.
دکتر برکات افزود : اکنون کار روی موضوع خانواده در حال انجام است، ابتدا از خانواده و از زن شروع می کنیم و به او آموزش می دهیم و نقش خود و چرایی خلقتش را به او آموزش می دهیم و اینکه می تواند تربیت یک خانواده عالی را از نظر فرهنگی، دینی و معنوی و کار در خارج از خانه را با هم ترکیب کند و هم زمان پیش ببرد. همه زندگی ما با سازماندهی و برنامه ریزی مناسب و اولویت دادن به خانواده اصلاح می شود و هر کار دیگری ، در درجه بعدی قرار دارد.  هرکس در راه خدمت و رضای خدا بخواهد کار کند، ثواب بیشتری خواهد داشت و خدا او را در کارهای دیگر و رسیدن یاری خواهد کرد.
وی اضافه کرد : رویکرد جدیدی وجود دارد که زنان در عرصه های زندگی کار می کنند و از ازدواج پرهیز می کنند، زن می تواند این دو را با هم جمع کند، من معتقدم زنی که از سطح علمی و معنوی و فرهنگی کافی برخوردار باشد، می تواند فرزندان بهتری تربیت کند و وظیفه اوست که فرزندان بیشتر به دنیا بیاورد و به روش صحیح تربیت کند. این راه بهتری است تا اینکه بگذاریم زن جاهل فرزند به دنیا بیاورد و بعد تلاش کنیم که فرزندان او را تربیت کنیم. بنابراین   زنی که از نظر فرهنگی، علمی و معنوی در سطح بالایی قرار دارد، می تواند نسلی صالح را آن گونه که مورد رضای خدای متعال قرار دارد و مورد نظر رسول اکرم (ص) است تربیت کند.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 13 بهمن 1401 - 16:46:0