برگزاری اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد

شنبه 8 بهمن 1401 - 17:17:19

اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه با همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر سلام الله علیه‏، در شهر مقدس مشهد گشایش یافت و در آن بر اهمیت انقلاب امام حسین علیه السلام تاکید شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر آمده است: با توجه به اهمیت تاکید دائم بر انتشار اصول انقلاب جاودانه امام حسین علیه السلام‏، «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» با همکاری «مجمع جهانی حضرت علی اصغر» در حرم امام رضا علیه السلام در شهر مشهد آغاز به کار کرد.

شیخ علی بهجتی در این باره به خبرنگار الکوثر گفت: درباره ماجرای امام حسین(ع) باید در سراسر جهان سخن گفت. وقتی می گویند «همه جا کربلا و هر روز عاشورا است» به این مسئله اشاره دارد که هیچ روزی مثل روز اباعبدالله نیست و از سوی دیگر به اهمیت زنده نگه داشتن عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت او اشاره دارد و این که ما در خطی که امام ترسیم کرد حرکت کنیم و مردم را با خط مشی و اصول انقلاب او آشنا کنیم.

در این اجلاس شماری از محققان و مبلغان و شعرای برجسته و مسئولان حسینیه ها و هیئت ها از ایران و بیش از هشتاد کشور مختلف شرکت داشتند و در آن از تشکیل سه کارگاه در سطح داخلی و بین المللی با هدف افزایش تلاش برای دفاع از دین و ایستادن در برابر غرب و دست درازی آنان به اسلام و مسلمانان و شخصیت ها و مراجع دینی خبر داده شد.

در این اجلاس همچنین نتیجه پنج سال پژوهش درباره پیراهن سیدالشهداء علیه السلام و اهمیت نمادین این پیراهن در واقعه کربلا به حاضران ارائه شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 بهمن 1401 - 17:17:9