برگزاری اولین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار در تهران

یک شنبه 2 بهمن 1401 - 13:33:0

اولین کنفرانس بین المللی زنان تأثیرگذار با حضور بیش از 300 شخصیت از 90 کشور از زنان فعال و تأثیرگذار در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و فناوری در تهران برگزار شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : در این نشست علاوه بر این 17 شرکت کننده در سطح بانوان اول کشورهای مختلف آسیایی ، اروپایی و آمریکایی ، حضور پیدا کردند. 
اولین کنفرانس بین المللی زنان تأثیرگذار به دنبال تقویت ارتباط بین زنان فعال از کشورها و قاره های مختلف برای ارتقای جایگاه و نقش زنان و رسیدگی به امور آنان در زمینه های مختلف بود. 


با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله، زنان ایرانی توانستند در عرصه علمی و فعالیت های فرهنگی به رشد چشمگیری دست یابند و  تا حد زیادی بی سوادی ریشه کن شد و در حوزه بهداشت و ایمنی نیز جامعه زنان به خوبی تحت پوشش سلامت قرار گرفتند و نرخ امید به زندگی از 54 سالگی به 78 سالگی افزایش یافت. 
در ادامه این گزارش آمده است : علاوه بر این زنان نیمی از کادر پزشکی را تشکیل می دهند و زنان ایرانی نیز با حفظ ارزش های ملی و اسلامی خود در عرصه های مختلف ملی و بین المللی درخشیدند. آنها جایگاه و نقش خود را در میادین ورزشی به وضوح نشان دادند و  هزاران مدال به دست آوردند به طوری که در دولت کنونی تاکنون 877 مدال به دست آورده اند. 


اما زنان ایرانی از واژه های فریبنده ای که گاهی برای تحت تاثیر قرار دادن و دور نگه داشتن آنها از اصول و مبانی خود به کار می رود، فراتر رفته اند و در حالی که نقش موثری در پیشگیری از خشونت و سوء استفاده از آنها به هر شکلی داشته اند با وضع قوانین، اصلاح رویه ها و ترویج فرهنگ نیز نقش مهمی در تحکیم و حمایت خانواده و جامعه داشته اند.  


اما کشورهای سلطه گر از این نقش افتخارآمیز زنان ایرانی به خشم آمده اند و با حذف عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش کردند تا آنها را در جامعه جهانی منزوی کنند، اما این تصمیم ناعادلانه نتوانست زنان ایرانی را در انزوا قرار دهدو هیچگاه مانع تلاش آنان برای ارتقای جایگاه زنان و دفاع از حقوق آنان نشد. 


 


یک شنبه 2 بهمن 1401 - 13:46:58