جایگاه سیاسی زن در نظام اسلامی از نگاه دکتر خدیجه عبدالهادی

یک شنبه 2 بهمن 1401 - 12:17:0

دکتر خدیجه عبدالهادی المحمید موسس و رئیس انجمن ملی امنیت خانواده (رواسی) در کویت در گفتگوی اختصاصی با شبکه الکوثر درباره «جایگاه سیاسی زنان در نظام اسلامی» صحبت کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر خدیجه عبدالهادی المحمید پژوهشگر کویتی در زمینه اندیشه اسلامی و فعال در زمینه حقوق زنان در کویت ، در گفتگو با پایگاه شبکه الکوثر گفت : اسلام نیامده تا در کتاب بماند بلکه اسلام آمده است تا زمانی که بخواهیم از جایگاه زن در نظام سیاسی اسلام صحبت کنیم، به کار گرفته شود ، همان چیزی که شاهد اجرای بسیاری از آنها در جمهوری اسلامی ایران بوده ایم.  
وی افزود : باید بین درگیریهایی که در اذهان وجود دارد بین ادعای نادرستی که غرب با استانداردهای دوگانه‌اش و شاخصهایی که می‌خواهد گسترش دهد و به جامعه آسیب می‌زند و آن را از بین می‌برد، مانند آنچه می گوید مرد و زن مانند هم هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند با آنچه در قرآن درباره زن مشاهده می کنیم و حضرت مریم علیها السلام را نمونه آن معرفی می کند ، تفاوت قائل شد. 
دکتر خدیجه عبدالهادی اضافه کرد : اسلام نسبت به زن و مرد عادلانه رفتار می کند و آنها را در ارزش واجبات و حقوق برابر می داند اما شبیه هم نیستند. غرب در تقسیم نقش ها بین زن و مرد از استانداردهای یکسانی استفاده می کند و این درحالی است که استانداردهای نقش زن در خانواده با نقش آن در جامعه متفاوت است اما غرب آنها را با هم مخلوط می کند. 
وی تاکید کرد : باید شرایط ایفای نقش زن به عنوان یک مادر دلسوز و فداکار بر اساس آموزه های اسلامی در خانواده و جامعه فراهم شود. 


 


یک شنبه 2 بهمن 1401 - 12:12:59