در برنامه «قضیه ساخنه» مطرح شد ؛

اروپا اولین قربانی هرگونه اقدام علیه سپاه پاسداران

یک شنبه 2 بهمن 1401 - 7:52:44

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع اهداف و پیامدهای اقدام اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد ضررها و پیامدهای چنین اقدامی در درجه اول متوجه خود اروپا خواهد بود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استاد یحیی حرب تحلیلگر مسائل سیاسی از  لندن در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : به احتمال زیاد، چنین تصمیماتی «تصمیماتی روی کاغذ» باقی خواهد ماند که در واقعیت قابل اجرا نیست. 
وی افزود: این تصمیمات تحولی خطرناک در سطح روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و همه می‌دانند که ایران  دیگر یک کشور عادی در منطقه به شمار نمی رود و بلکه بخش بزرگی از سیاست منطقه و یک کشور محوری مهم در منطقه است. 
یحیی حرب تصریح کرد این تصمیم علیه ایران تأثیرات خود را بر کل منطقه ، در عراق، سوریه، لبنان، یمن و در بسیاری از مناطق جهان نشان خواهد داد و آنها می‌دانند که چنین تصمیم‌هایی پیچیدگی‌های دستیابی به توافق هسته‌ای را افزایش می دهد و با این تصمیم همه تصمیمات و سیاست های کلی اروپا در منطقه با پیچیدگی هایی مواجه خواهد شد. 
وی اضافه کرد : یکی از اهداف اروپاییها در این اقدام علیه سپاه پاسداران این است که به کشورهای منطقه بگویند همچنان دشمن ایران هستند و با توجه به گرایش برخی کشورهای منطقه برای اصلاح روابط خود با ایران ، اروپاییها سعی دارند با آن مقابله کنند چرا که آنها و اسرائیل و آمریکا نمی خواهند شاهد بهبود روابط بین کشورهای منطقه با ایران باشند. 


 


یک شنبه 2 بهمن 1401 - 7:34:7