نماینده کنگره آمریکا : به حمایت از رژیم نژادپرست اسرائیل پایان دهیم

شنبه 1 بهمن 1401 - 11:36:22
 نماینده کنگره آمریکا : به حمایت از رژیم نژادپرست اسرائیل پایان دهیم

عضو کنگره آمریکا توقف حمایت های مالی واشنگتن را از رژیم ظالم و آپارتاید اسرائیل خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «رشیده طلیب» خطاب به «کوین مک کارتی» افزود که کنگره نمی تواند همچنان به ارائه میلیاردها دلار کمک به اسرائیل ادامه دهد؛ در حالی که «رژیمی آپارتاید» است و حقوق بشر را نقض می کند.
این نماینده دموکرات از ایالت میشیگان ادامه داد: به عنوان تنها آمریکایی- فلسطینی که در مجلس نمایندگان آمریکا عضویت دارد، احساس مسئولیت بزرگی می‌کنم تا از مردم فلسطین که تحت سیاست‌های ظالمانه و نژادپرستانه روز افزون رژیم آپارتاید قرار دارند، حمایت کنم.
این نماینده فلسطینی تبار اضافه کرد: سال ۲۰۲۲ یکی از خونین‌ترین سال‌ها برای فلسطینی‌ها بود. ده‌ها کودک به دست اسرائیل به قتل رسیدند و حتی گروه‌هایی مانند جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین نیز که این کشتار را ثبت می کنند، در امان نماند.
وی پیشتر نیز در توییت های خود، سال ۲۰۲۲ را یکی از مرگبارترین سالها برای فلسطینیان خوانده بود و خواهان توقف کمک کنگره به رژیم تل آویو شده بود. این نماینده دموکرات ایالت میشیگان تاکید کرده بود: کنگره باید کمک مالی به آپارتاید را پایان دهد.
این درحالی است که براساس برخی گزارشها، یک هیات از کنگره آمریکا قرار است به زودی از سرزمین های اشغالی بازدید کنند، با این شرط که با نمایندگان دو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و «صهیونیسم دینی» از جناح راست افراطی که در کابینه ائتلافی جدید به رهبری «بنیامین نتانیاهو» مشارکت دارند، ملاقات نخواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


شنبه 1 بهمن 1401 - 10:48:3