جذب اکبری با هدف کسب اطلاعات از توان نظامی ایران صورت گرفت

پنج شنبه 29 دی 1401 - 15:20:0

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر درباره هدف انگلیس از جذب جاسوس در ایران صحبت کرد و آن را در چارچوب کسب اطلاعات در زمینه توان نظامی ایران دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید صالح القزوینی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت:  باید اعتراف کنیم که این رخنه ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت و آن را دست کم گرفت و متأسفانه آنچه رخ داد ضربه ای به امنیت ایران بود، اما معمولاً همه کشورها و حتی توسعه یافته ترین کشورهای جهان چنین ضرباتی را دریافت می کنند. حوزه سرویس‌های اطلاعاتی از طریق نفوذ جاسوسان در این کشورها قابل نفوذ است اما مهم‌تر از آن، موضوع هوشیاری سرویس‌های امنیتی و یافتن این جاسوس ها است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: یکی از مسائل مهم در ایران و از آنجایی که ایران کشوری اسلامی است، اغلب در مورد چنین فردی که اثر سجود در پیشانی او نقش بسته است و به ظاهر انسان دینداری است و سایر خصوصیات مذهبی دارد، مورد سوء ظن و تردید قرار نمی گیرد ، اما توانایی دستگاه های امنیتی  در شناسایی این فرد و پس از آن منتقل کردن اطلاعات غلط  به سرویس های امنیتی و اطلاعاتی انگلیس ، این گواه توانایی سرویس های امنیتی در ایران است.
صالح القزوینی اضافه کرد : کشورها معمولاً سعی می کنند اطلاعات کشورهایی را که با آنها متخاصم هستند جمع آوری کنند، این یک امر کاملاً طبیعی است، شما خوب می دانید که بحث توان نظامی ایران موضوع بسیار مهمی است و طرف دیگر  به ویژه قدرتهای متخاصم، به دنبال به دست آوردن اطلاعات تایید شده از توان نظامی کشورها هستند، از سوی دیگر، آنچه در عراق انجام داده اند نشان می دهد که این کشورها تا چه اندازه به دنبال کسب اطلاعات از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسانی بوده اند که به این کشور مراجعه کرده اند. آنها تمام اطلاعات نظامی عراق را به دست آوردند، اما چون در ایران  نمی توانند این کار را انجام دهند و نمی توانند از طریق آژانس ها و از طریق روش هایی که در عراق برای کسب اطلاعات استفاده می شود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل به استفاده و استخدام افراد برای دستیابی به چنین اطلاعاتی اقدام می کنند و استخدام اکبری در این چارچوب یعنی کسب اطلاعات در مورد توان نظامی ایران ، صورت گرفته است.


 


پنج شنبه 29 دی 1401 - 17:16:43