اعدام جاسوس انگلیسی پیامی روشن به دخالتهای لندن

پنج شنبه 29 دی 1401 - 11:4:0

پژوهشگر امور راهبردی در گفتگو با شبکه الکوثر گفت مقامات انگلیسی با دفاع از جاسوسان تلاش می‌کنند چنین دخالت‌هایی را چه در ایران و چه در کشورهای دیگر ، امری عادی جلوه دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر هادی محمدی کارشناس مسائل راهبردی از تهران در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : کشورها دو دسته هستند ، کشورهایی که سرزمین و حاکمیت آنها توسط دولت های استعمارگر و استکبار استعمار می شود و کشورهایی که بدون مجوز یا حمایتی از سوی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی دخالت می کنند و اهداف مشخصی را برای ایجاد بی ثباتی، یافتن ارتباطات اطلاعاتی خاص و ایجاد عناصر همکار با آنها برای رسیدن به اهداف مختلف خود آماده می کنند.
محمدی افزود: نمونه ای از این نوع کشورها که در این اقدام مشارکت می کند و از حضور اطلاعاتی حمایت می کند،  امارات عربی متحده است که همانطور که گفته می شود با سرویس های امنیتی اطلاعاتی غربی، صهیونیستی و انگلیسی همکاری می کند تا کرسی قدرت و امارت خودرا حفظ کند.
وی اضافه کرد : چند ماهی است که مذاکرات محرمانه ای بین آمریکایی ها و بن سلمان برای یافتن سطح جدیدی در جریان است و پس از نزدیک به 70 سال، آنها خواهان همکاری سطح بالاتری از عربستان سعودی برای ادامه حمایت از حکومت آل سعود هستند.  
محمدی تسریح کرد : انگلیسی ها اخیرا در مدیریت اغتشاشات و خرابکاری ها در ایران نقش داشتند و اعدام جاسوس انگلیسی پیام روشنی به دخالت های انگلیس بود، اما مواضع مقامات انگلیسی در دفاع از جاسوسان به این منظور است که این مداخله به امری عادی تبدیل شود، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر.


 


پنج شنبه 29 دی 1401 - 17:0:12