آمار شهدا و جانبازان الحشد الشعبی اعلام شد

چهار شنبه 28 دی 1401 - 13:59:56
آمار شهدا و جانبازان الحشد الشعبی اعلام شد

مدیر اداره الحشد الشعبی در مؤسسه شهدای عراق از ثبت رسمی ۹۵۷۶ شهید و ۲۸ هزار و ۴۰ جانباز الحشد الشعبی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «طارق المندلاوی»  گفت فهرست کاملی از شهدا و جانبازان الحشد الشعبی جمع‌آوری شده است و طبق قانون سال ۲۰۱۶ خانواده و بستگان آن‌ها از همه حقوق قانونی و مادی و معنوی برخوردار خواهند شد.
آیت‌الله سید علی السیستانی با فتوای تاریخی خود در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد۹۳) به عنوان بنیانگذار سازمان مردمی و نظامی «الحشد الشعبی» عراق شناخته می‌شود.در پی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق، تشکیلات مردمی الحشدالشعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه الحشد الشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.
«حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق با صدور حکمی حکومتی در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۵ اسفند ۹۴) در آخرین ماه‌های جنگ با داعش، الحشد الشعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد.
جریانهای سیاسی حامی الحشد الشعبی نیز در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ (ششم آذر ۹۵) در ادامه سازماندهی این تشکیلات نظامی در چارچوب قوانین عراق، با اکثریت آرا، «قانون الحشد الشعبی» را در پارلمان تصویب کردند. پس از صدور این قانون در عمل این سازمان از نظر حقوقی به یک سازمان امنیتی رسمی عراق تبدیل و برای اعضای آن ردیف حقوقی در بودجه تعیین شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


چهار شنبه 28 دی 1401 - 13:59:51

دسته بندی :

پربازدیدها