پاکستان خواستار مذاکره با هند با میانجی گری امارات شد

چهار شنبه 28 دی 1401 - 10:6:46
پاکستان خواستار مذاکره با هند با میانجی گری امارات شد

نخست وزیر پاکستان درپیامی به همتای هندی خود با بیان اینکه جنگ میان دو کشور چیزی جز بدبختی، فقر و بیکاری به ارمغان نیاورده است، بر مذاکره فوری با میانجیگری امارات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شهباز شریف  پیشنهاد داد تا با میانجیگری امارات گفت وگوهایی را در مورد مسائل باقیمانده میان دو کشور از جمله موضوع مورد مناقشه کشمیر آغاز کنند.
وی افزود: ما می‌خواهیم با کاهش فقر به رفاه برسیم و امکانات آموزشی، بهداشتی و اشتغال را برای مردم خود فراهم کنیم و منابع را برای بمب و مهمات هدر ندهیم، این پیامی است که من می‌خواهم به نخست‌وزیر هند بدهم.
با این حال، در بیانیه‌ای که دفتر شریف پس از پخش این مصاحبه منتشر کرد، آمده است، چنین مذاکراتی تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که هند وضعیت خودمختار بخشی از کشمیر را که در سال ۲۰۱۹ لغو شد، بازگرداند.
دراین بیانیه آمده است: بدون انجام این شرط توسط هند، مذاکره امکان پذیر نیست.
هند هنوز اظهار نظری در این خصوص نکرده است. دهلی نو در گذشته چنین درخواست‌هایی از سوی پاکستان درباره وضعیت کشمیر را نادیده گرفته است.
این دو قدرت هسته‌ای و رقیب اصلی از زمان استقلال از سلطه انگلیس در سال ۱۹۴۷، سه جنگ را پشت سر گذاشتند. دو مورد از این جنگ‌ها بر سر کشمیر منطقه‌ای مورد مناقشه در هیمالیا که هر دو کشور ادعای مالکیتش را می‌کنند بود. در حال حاضر هر کدام نیمی از این منطقه را در کنترل خود دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


چهار شنبه 28 دی 1401 - 10:6:41

دسته بندی :