سیاست یک بام و دوهوای دولت فرانسه در موضوع آزادی بیان

دو شنبه 19 دی 1401 - 17:30:0

تحلیلگر سیاسی و دیپلمات سابق ایرانی با اشاره به موضع دولت فرانسه در خصوص اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان، پاریس را به دنبال کردن سیاست یک بام و دو هوا در موضوع «آزادی بیان» متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سیدهای سیدافقهی» در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان» روی آنتن شبکه الکوثر رفت گفت: این ادعای دولت فرانسه که شارلی ابدو مجله ای مستقل است، دروغی بیش نیست. در رسانه ها چیزی به نام مستقل و بیطرف وجود ندارد. هیچ مجله یا شبکه تلویزیونی یا شبکه اجتماعی مستقلی وجود ندارد. هر سایت و هر مجله ای برای تحقق اهداف معینی تاسیس می شود و هرکس در برابر این اهداف و منافع خاص بایستد، دشمن مجله یا شبکه تلقی می شود.

این دیپلمات سابق ایرانی افزود: دروغ بودن ادعای دولت فرانسه درباره مستقل بودن مجله شارلی ابدو زمانی آشکار می شود که می بینیم وقتی این مجله هدف معترضان قرار می گیرد، دولت فرانسه به طور مستقیم دخالت و از این مجله دفاع می کند. اگر این مجله به ادعای دولت فرانسه مستقل است، پس چرا دولت مداخله می کند و به مردمی که این مجله به آنان اهانت کرده است اجازه نمی دهد با آن برخورد و علیه آن اقامه دعوی کنند؟

سیدافقهی افزود: در پشت پرده آنچه شارلی ابدو منتشر می کند، اتاق های تاریکی وجود دارد که رویکرد این مجله را ترسیم می کنند و هر زمان که لازم باشد به آن دستور می دهند شخص یا فرهنگ یا ملت یا ایدئولوژی بخصوصی را هدف قرار دهد. ملت های مسلمان همواره در معرض این توهین ها بوده اند. این مجله باید به خواست ملت ها و ارزش های آنان احترام بگذارد. ما هم از تمدن غرب انتقاد می کنیم ولی به آن توهین نمی کنیم با آن که معتقدیم تمدن غرب رو به افول است. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 دی 1401 - 15:47:39