تاکید رهبر انقلاب بر لزوم مشارکت زنان در تصمیم گیری ها

جمعه 16 دی 1401 - 18:51:0

رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) تأکید کردند که موضع ایران در مسئله زنان، موضع مطالبه‌گری است و نه دفاعی در برابر مدعیان منافق غربی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : رهبر انقلاب اسلامی در دیدار صدها زن متفکر و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی با اشاره به اینکه غرب در موضوع زنان جنایت کرده است، بر ضرورت مشارکت زنان ایرانی در سمت های تصمیم گیری در عرصه های مختلف تاکید کردند.  
======
افسانه نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ در نامه ای سرگشاده خطاب به وزرای امور خارجه برخی کشورها خواست از استانداردهای دوگانه ای که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود پرهیز کنند و اجازه دهند ایرانی ها از همه ظرفیت ها و توانایی های خود برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند.  
وی با اشاره به پیامدهای منفی لغو عضویت ایران در کمیته  زنان در مجمع عمومی سازمان ملل ، واکنش های امروز این کشورها و ابراز همدردی با زنان ایرانی را با توجه به مواضع گذشته آنها در قبال مصائب و درد و رنج زنان  ایرانی ، فریبکار و دارای انگیزه سیاسی دانست و خواستار پرهیز از معیارهای اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و اجازه دادن به ایرانیان برای استفاده از تمام توان خود برای بهبود وضعیت خود شد.
=====
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برپایی نمایشگاه مستند زنان ایرانی در هفته گرامیداشت مقام زن خبر داد.
وی با بیان اینکه مستندسازی این توانمندی ها و مبارزات زنان ایرانی در گذشته و حال ضروری است، خواستار رفع نزاع هایی شد که به نام زنان در جهان رخ داده است.
======
تیم بدمینتون نوجوانان دختر ایران متشکل از دو بازیکن ، در مسابقات قهرمانی آسیا که در دبی برگزار شد به مدال طلا دست یافت و با این نتیجه تیم نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی مناطق بدمینتون آسیا به چهار مدال رسید که یک طلا برای تیم دو نفره دختران ، یک نقره برای تیم دونفره پسران و در رده مسابقات انفرادی نیز خانم آیدا عنایتی و آقای محمد کاجین موفق به کسب مدال نقره مسابقات بدمینتون قهرمانی نوجوانان آسیا شدند.


 


جمعه 16 دی 1401 - 17:10:41