شهیدان سلیمانی و المهندس، پرچمدار جهاد و انسانیت

سه شنبه 13 دی 1401 - 15:14:55

شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تحولی بزرگ در مسیر محور مقاومت ایجاد کرد چرا که آنان نقشی محوری در شکل گیری محور مقاومت ایفا کردند و در عمل به ماموریت های جهادی در هر سطحی کوتاهی نکردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «قضیه ساخنه» به مناسبت سومین سالگر شهادت فرماندهان پیروز از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: تردیدی نیست که فرماندهان پیروز حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، تاثیر زیادی بر کارنامه جهاد و فداکاری داشتند و نماینده مکتبی هستند که آزادگان و انقلابیون جهان در آن معنای قهرمانی و فداکاری و از خودگذشتگی و دینداری و انسانیت را می آموزند.

این فرماندهان پیروز رنج زیادی در مقابله با گروه تروریستی داعش متحمل شدند و شهید سلیمانی از نخستین ساعات تهاجم نیروهای داعش به عراق، در این کشور حضور یافت. به همین علت یاد شهیدان سلیمانی و المهندس فراموش شدنی نیست زیرا آنها توطئه های تروریستی را به شکست کشاندند و در قالب یک تیم، برای به شکست کشاندن اهداف دشمنان و در رأس آنها آمریکای حامی تروریسم، تلاش کردند.

شهیدان سلیمانی و المهندس نبردها در عراق را فرماندهی کردند و شهادت آنها تحولی بزرگ در مسیر محور مقاومت ایجاد کرد به ویژه که آنان نقش و ماموریت محوری در شکل گیری دولت ها و ملت های محور مقاومت ایفا کردند و در عمل به ماموریت های جهادی در هر سطحی کوتاهی نکردند.

این دو شهید به برکت فتوای مبارک مرجعیت، پایه گذار مکتب بزرگی به نام «الحشد الشعبی» بودند. از این رو سخن گفتن درباره آنها و ارزش های ملی و عقیدتی که نماینده آن هستند و تاثیری که بر ملت ها گذاشتند، کاری دشوار است و کلمات توان توصیف فداکاری های این شهدا و دیگر شهدایی را ندارند که باارزش ترین دارایی خود را برای دفاع از دین و سرزمین و آبرو فدا کردند.

در سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروز، ضمن تجلیل از این دو شهید بزرگوار لازم است از فتوای جهاد کفایی مرجع دینی آیت الله سیدعلی سیستانی و نقش مهم آن در این نبرد جاودان تجلیل شود که توانست همه نیروها را برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق بسیج کند.

دشمنان به دنبال سیطره بر سرزمین و مردم منطقه بودند و با ترور فرماندهان پیروز قصد داشتند توانایی و روحیه جبهه مقاومت را نابود کنند ولی آنچه روی داد کاملا برعکس بود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 دی 1401 - 15:14:50