در پژوهشگاه امنیت داخلی دانشگاه تل آویو مطرح شد:

اذعان مقام ارشد اطلاعاتی اسرائیل به شکست طرح بازدارندگی علیه ایران

دو شنبه 12 دی 1401 - 13:22:30
اذعان مقام ارشد اطلاعاتی اسرائیل به شکست طرح بازدارندگی علیه ایران

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل اعلام کرد استراتژی اسرائیل در اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید و تدوین طرح بازدارندگی نظامی آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «تامیر هیمن» اظهار داشت: در صورتی که ایران اقدام به ساخت بمب هسته‌ای کند، ما برای نخستین بار وارد وضعیتی خواهیم شد که در آن، تهدیدی موجودیتی احتمالی علیه اسرائیل وجود دارد.
وی که اکنون مدیر «پژوهشگاه امنیت داخلی در دانشگاه تل آویو» است، افزود: دولت جدید باید بداند که استراتژی کنونی کارآمد نیست، رهبران سیاسی از خطر تهدید هسته‌ای ایران آگاه هستند اما نوعی اطمینان از خود در تعامل با آن نشان می‌دهند که دربردارنده خطری بزرگ است که من نمی‌توان آن را درک کنم.
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل ادامه داد: سیاست تحریم آمریکا علیه ایران پس از خروج از برجام موجب از بین رفتن انگیزه‌های ایران نشده است، انزوای سیاسی و اقتصادی این کشور انزوایی واقعی نیست، ایران از روسیه و چین حمایت اقتصادی دریافت می‌کند، آنها خودشان را از لحاظ اقتصادی منزوی نمی دانند.
وی افزود: هرکسی که سند راهبردی امنیت ملی امریکا را بخواند، متوجه می‌شود که امریکایی‌ها قصد استفاده از قدرت نظامی برای سرنگونی حکومت ایران را ندارند، آنها این موضوع را علنا نوشته اند، این راز نیست، راهبردی کنونی که مبتنی بر دو پایه، تحریم‌ها و بازدارندگی است، فروپاشیده است.
هیمن تاکید کرد: آمریکا نباید از برجام خارج می‌شد بلکه باید برای کسب آرامش مجددا توافقی در سال گذشته امضا می کرد چرا که ایران تا پایان مدت زمان اجرای برجام در سال 2030 به توافق اصلی پایبند باقی می ماند.
هیمن همچنین با تاکید براینکه حمله اسرائیل به ایران تاوان و هزینه بسیار گرانی دارد ، گفت: این حمله به راکتورهای هسته‌ای همانند حمله به تاسیسات عراق و سوریه نخواهد بود زیرا برنامه هسته‌ای ایران از حملات قبلی ما درس گرفته است.
وی در پایان گفت: هر گونه حمله اسرائیل به ایران می‌تواند به جنگی منطقه‌ای گسترش یابد و حزب الله درگیر این جنگ خواهد شد، در دیدگاه ایرانی‌ها، این امر بازدارندگی زیادی دارد و احتمال دست زدن اسرائیل به این حمله را کاهش می دهد زیرا عواقب آن مشخص است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 12 دی 1401 - 13:22:20