عزاداری شیعیان هند در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

یک شنبه 11 دی 1401 - 13:48:23
عزاداری شیعیان هند در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، جوانان و نوجوانان شهر لکنهو هندوستان با برگزاری مراسمات مختلف ارادت خود را به قهرمان جبهه مقاومت اسلامی ابزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبکه الکوثر ، شهر لکنهو هندوستان که قبلا آن را به عنوان ایران کوچک هندوستان یاد کردیم باداشتن بیشترین جمعیت شیعه در این کشور این روز ها مانند دیگر کشور های اسلامی خود را برای گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی آماده می کند. 
جوانان و نوجوانان لکنهویی با الگو قرار دادن قهرمانان ملی کشور عزیزمان درس ازادگی و سلحشوری را یاد گرفتند و ان را در جهت پیشرفت جامعه خود به کار بستند. 
ببرعلی نقوی گردشگر هندی مقیم ایران درباره این مراسم به خبرنگار الکوثر گفت : نوجوانان و جوانان شهر لکنهو علاقه خاصی به فرهنگ و تاریخ مردم ایران داشته و دارند و انان ایران را به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در ذهن خود ترسیم کرده اند و می خواهند که کشوری مانند آن داشته باشند. 
وی افزود: طبیعی است که با چنین تصور درستی از فرهنگ ایران ، مردم این شهر نسبت به قهرمانان ملی این کشور همچون شهید سلیمانی ، نگاه ویژه ای داشته باشند. 

این گردشگر هندی گفت: شهید سلیمانی یک چهره بین المللی در جهان اسلام و تشیع است و افتخارات و اقدامات موثرش ، موجب پیشرفت و ارامش جوامع اسلامی شد و تا  امروز او و شهدای مقاومت به عنوان یک الگوی برتر برای جوانان مسلمان بدل شده است.  

نقوی اضافه کرد : امسال نیز مانند سال گذشته جوانان لکنهویی با مراسم عزاداری و برگزاری نمایشگاه های متخلف در اماکن مقدس ، علاوه بر گرامی داشت یاد شهید سلیمانی و شهدای مقاومت ، تلاش می کنند تا چهره استکباری و خطرناک جوامع غربی به خصوص امریکا برای منطقه را پر رنگ تر جلوه دهند و تبلیغ کنند.  
وی تاکید کرد : این مراسم به شکل مداحی محلی، فعالیت های رسانه ای مانند ساخت مستند و کلیپ و نصب کردن عکس شهید سلیمانی بر درب خانه ها انجام می گیرد.  


 


یک شنبه 11 دی 1401 - 13:48:6