مخالفت مردم مغرب با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

سه شنبه 6 دی 1401 - 19:52:0

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد با وجود تلاش برخی رژیمهای عربی ، ملتهای عربی و اسلامی به هیچ وجه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهند رفت و با هر گونه عادی سازی مقابله خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خلیل نصرالله تحلیلگر مسائل سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : تظاهراتی که در تعداد زیادی از شهرهای مغرب به وقوع پیوست، نشانه آشکاری از رد توافقات عادی سازی از سوی ملتهای عربی و اسلامی است و این مردم در کنار فلسطین و آرمان فلسطین ایستاده اند و موضع خود را تغییر نداده اند.
وی افزود: در مغرب از طریق پیام هایی که مردم این کشور با وابستگی های مختلف ارسال می کنند، موضوع کاملاً مشخص است، به ویژه در مورد کاری که برخی بازیکنان مغرب در جام جهانی قطر با برافراشتن پرچم فلسطین و حمایت از فلسطین انجام دادند.
خلیل نصرالله تاکید کرد : این نشان دهنده این است که ملتهای عربی و اسلامی بر خلاف برخی از رژیمهای عربی ، حامی آرمان فلسطین هستند.
وی اضافه کرد : مسیری که مردم مغرب دنبال می کنند کاملا برخلاف مسیری است که مقامات این کشور در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیموده اند و حضور گسترده مردم مغرب در اعتراضات اخیر نشان می دهد به طور کلی و به صورت اساسی با هر گونه عادی سازی با رژیم اشغالگر مخالفند و برابر آن می ایستند.
این کارشناس لبنانی گفت : عادی سازی فرهنگی و آموزشی با رژیم صهیونیستی مسئله خطرناکی است که ملتهای عربی اهداف و پیامدهای آن را درک کرده اند و برای همین جلوی آن ایستاده اند.
وی افزود : حضور رسانه های اسرائیلی در قطر اگرچه اقدامی محکوم و نادرست بود و عملکرد بد قطر را در این زمینه نشان داد اما همزمان کاملا آشکار ساخت که عادی و طبیعی بودن حضور اسرائیل در منطقه مسئله ای مردود است و حتی خود اسرائیلیها نیز صریحا بیان داشتند که این مردم و ملتها ما را نخواهند پذیرفت و ما روابط حسن همجواری با آنها پیدا نخواهیم کرد و هیچ عادی سازی فرهنگی با آنها درکار نخواهد بود.
نصرالله تصریح کرد : بر این اساس ، تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیز در مغرب نشانه بسیار مثبتی است مبنی بر اینکه با وجود تلاشهای برخی رژیمهای عربی بر اساس منافع ژئوپلیتیک و یا منافعی در جهت روابط سیاسی با صهیونیستها ، نخواهند توانست گامهای بلندی در مسیر عادی سازی روابط فرهنگی و بین ملتها بردارند. این نشان دهنده این است که ملتهای عربی و اسلامی بر خلاف برخی از رژیمهای عربی ، حامی آرمان فلسطین هستند.


 


سه شنبه 6 دی 1401 - 17:15:58