در برنامه الوجه الاخر مطرح شد ؛

نظام لیبرال هویت مشخصی ندارد و تنها با زور حمایت می شود

یک شنبه 4 دی 1401 - 12:7:0

در برنامه «الوجه الاخر» این هفته موضوع «پروژه غرب برای ترویج همجنسگرایی؛ پیشینه ها و نتایج» مورد بحث و بررسی قرار دادیم و شیخ فضیل الجزایری استاد حوزه علمیه تاکید کرد نظام لیبرال غرب هویت مشخصی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ فضیل الجزایری در برنامه جمعه شب «الوجه الاخر» گفت: نظام لیبرال حتی در مطالعات آمریکایی هویت خود را مشخص نکرده است و به اعتقاد من این نظام هویت مشخصی که به انسان و جامعه و کرامت انسانی مربوط باشد ندارد و به اعتقاد من این نظام را تنها قدرت نظامی یا امنیتی و اقتصادی حمایت می کند و اگر زور را از آن بگیریم این نظام فرو خواهد ریخت.
شیخ الجزایری افزود : این نظام یک نظام لیبرالی است که نه به عنوان یک بینش و نه به عنوان یک اعتقاد و نه به عنوان یک نظام اجتماعی اصلاً به مقدسات اعتقادی ندارد. ما در اسلام بینشی داریم که با این  آیه مبارکه مشخص می شود «قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِيٓ أَعطَىٰ كُلَّ شَيۡءٍ خَلقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ» ( گفت: پروردگار ما کسى است که به هر چیزى، آفرینش [خاصّ] آن را عطا نموده [و] سپس [آن را] هدایت فرموده است). این آیه خلقت انسان را به یک اصل و یک هدف مرتبط می کند و حقیقت انسان با اصل و هدف مشخص می شود و هویت انسان منشأ و هدفی دارد که به سوی آن حرکت می کند.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد : نظام غربی اصل و منشأ را حذف کرده است، در نظام غربی یک سیستم وجود دارد: نظام لیبرال. اما این نظام به دلیل نفی مولفه های علمی و وجودی دچار فرسایش و زوال می شود و از بین می رود. این نظام ، اعتقادی به مقدسات ندارد و بنابراین به کرامت انسانی اعتقادی ندارد و اگر اصل و هدف از انسان گرفته شود یک جسم مادی می ماند که عقل و روح را در اختیار ندارد بلکه تنها اسیر غریزه است اما  اگر روح و عقل وجود داشته باشد خدمتگزار این غرایز خواهد بود.»
وی اضافه کرد : نظام لیبرال بر دو فصل استوار است. فصل اول وفاق اجتماعی که همان دموکراسی است یعنی جامعه ای که به همه فرصت می دهد یعنی به جامعه ارزشی نمی دهد نه ارزش دینی و نه غیر دینی.»
شیخ الجزایری گفت : این همان نظامی است که می خواهد همجنس گرایی را قانونی کند و برخلاف اصول لیبرالی اش به مردم تحمیل کند. آنها می گویند نظام لیبرالی برای جامعه ارزشی قائل نیست ، چون اگر ارزش خاصی را به جامعه تحمیل کند یعنی به گروه های دیگر جامعه ضربه می زند، پس این یک ناهنجاری فکری است.


 


یک شنبه 4 دی 1401 - 10:52:20