برگزاری اولین همایش تبیین اندیشه ولائی در اهواز

پنج شنبه 1 دی 1401 - 8:52:37

اولین نشست هم اندیشی افکار ولائی شیعه در شهر اهواز برگزار شد که این نشست ، اولین در نوع خود در ایران به شمار می آید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رضا بافری خبرنگار ما در گزارشی از اهواز در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : در این همایش شمار زیادی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه حضور داشتند و شرکت کنندگان بر نقش ایمان و اعتقاد صحیح در ساختن جوامع فرهنگی با فرهنگ اصیل دینی تاکید کردند.
حجت الاسلام دانیال الساری محقق و کارشناس دینی به خبرنگار الکوثر گفت :« این همایش ها بسیار ارزشمند است و مقدمه ای برای احیای فرهنگ دینی و عقیدتی در استان خواهد بود.»
در این همایش ، نشستهای ویژه ای برای معرفی جریانها و گروههای انحرافی مختلف و بررسی آنها که هر از گاهی در مناطق مختلف کشور به وجود می آیند و چگونگی پاسخگویی مناسب و علمی به آن ها برگزار می شود.
هدف از برگزاری این کارگاه های پژوهشی ، ایجاد تفکری واحد در میان فعالان مبارزه با این جریان های انحرافی است.
این نشست اعتقادی در حالی برگزار می شود که پدیده اندیشه های مخالف اندیشه اصیل محمدی در فضای مجازی که منبعی اساسی برای نسل حاضر به شمار می رود ، در حال گسترش است که نشان دهنده ضرورت برپایی این گونه برنامه های آگاهی بخشی دینی و فرهنگی است.
این همایش به منظور ایجاد زمینه ای فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با افراط گرایی فکری و اعتقادی که باعث مشکلات بسیاری از جمله افول گرایشهای دینی و مذهبی می شود، برگزار می شود.


 


پنج شنبه 1 دی 1401 - 8:52:20