امیرعبداللهیان: با همتای سعودی ملاقات کردم

چهار شنبه 30 آذر 1401 - 17:35:51
امیرعبداللهیان: با همتای سعودی ملاقات کردم

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام خبر دیدار با همتای سعودی خود در حاشیه نشست امان تاکید کرد هر زمان مقامات سعودی برای بازگشت به روابط عادی آماده باشند ایران از آن استقبال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان در پایان سفر به اردن برای شرکت در اجلاس بغداد-2 با اشاره به دیدارش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در دو تا سه ماه اخیر طرف آمریکایی اقداماتی داشت که با حرف‌هایش همخوانی نداشت. مقامات آمریکایی می گفتند ترجیح می دهند گام نهایی بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته ای در وین برداشته شود اما در رسانه‌ها ریاکارانه رفتار می‌کردند.
امیرعبداللهیان افزود: در دیدار با بورل و مورای درباره همه این مسائل صحبت شد و تاکید کردیم که اگر ادعای آمریکایی‌ها برای پیگیری دیپلماتیک درست باشد نمی‌توانند به شیوه ای دیگر در رسانه‌ها به دنبال امتیازگیری باشند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که طرف‌های مختلف در حال بازگشت به واقع بینی هستند و ما نیز اعلام کردیم چنانچه خطوط قرمز ما رعایت شود، آمادگی داریم گام‌های نهایی برای رسیدن به توافق را برداریم.
وی یادآور شد: در حاشیه نشست بغداد-2 گفت و گویی با وزیر امور خارجه عربستان برگزار شد و ما آمادگی خود را برای ادامه روندی که در بغداد شروع شده است اعلام کردیم.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طرف قطع کننده مناسبات دیپلماتیک نبود و این عربستان سعودی بود که چنین تصمیمی گرفت و هر زمان که سعودی‌ها برای بازگشت روابط به حالت عادی آمادگی داشته باشند، ایران از آن استقبال خواهد کرد.

 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 آذر 1401 - 17:35:34