توطئه برای تحریف اسلام و جعل احادیث

دو شنبه 28 آذر 1401 - 10:0:3

پژوهشگر ارشد حوزه علمیه بر لزوم شک کردن در احادیث منتسب به پیامبر اسلام (ص) که محتوای آن با آموزه های قرآنی مغایرت دارد و شکستن سکوت در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» که شنبه شب از شبکه الکوثر پخش شد گفت: با توجه به اتفاقاتی که در تاریخ امت اسلامی روی داده و وحشی گری ها و قتل ها و جنایاتی که بر اساس روایت های جعلی منتسب به پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته است، نباید در برابر احادیث جعلی سکوت کرد وگرنه از بحران ها و تونل تاریکی که در آن به سر می بریم خارج نخواهیم شد.

استاد پژوهش های عالی در حوزه علمیه درباره معضل تقدس بخشیدن به روایات افزود: در واقع اکثریت بالایی از علمای اسلامی با این معضل و این تناقض درگیر بودند. آنها از یک سو نمی خواهند دروغ بودن حدیث را بپذیرند و از سوی دیگر می بینند که این احادیث با آموزه های قرآنی تناقض دارد.

شیخ اسد قصیر «ابن حجر» را به عنوان نمونه ای از این علما ذکر کرد و گفت: به نظر من «ابن حجر» از علمای بزرگ علم حدیث و شخصی مخلص بود ولی معضل تقدس دادن به احادیث موجب شد وقتی روایت «بُعثتُ بالسیف» منتسب به پیامبر اسلام (ص) به او رسید جرأت نکرد جعلی بودن حدیث را به رغم وجود اشکال در سند، اعلام کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: لازم است در صحت این حدیث تردید شود و در برابر تحریف احادیث پیامبر اسلام(ص) سکوت جایز نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 آذر 1401 - 9:59:29