سرمایه گذاری جدید امارات در فلسطین اشغالی

پنج شنبه 24 آذر 1401 - 9:30:0
سرمایه گذاری جدید امارات در فلسطین اشغالی

امارات متحده عربی که با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرده است، در چارچوب عادی سازی روابط با این رژیم در حال مذاکره برای خرید سهامی به ارزش تقریبی 855 میلیون دلار در یک شرکت خدمات مالی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این رابطه خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» روز چهارشنبه اعلام کرد صندوق سرمایه گذاری ملی ابوظبی در حال مذاکره برای خرید بخشی از سهام شرکت خدمات مالی اسرائیلی «فونیکس گروپ» است. طبق گزارش بلومبرگ، دو شرکت سرمایه گذاری خصوصی «سنتر بریج پارتنرز» و «گلاتین پوینت کاپیتال» که 33.4 درصد سهام «فونیکس گروپ» را در اختیار دارند در حال مذاکره با صندوق سرمایه گذاری ملی ابوظبی هستند که پیش بینی می شود بین 25 تا 30 درصد سهام این شرکت ها را خریداری کند.

شرکت «فونیکس گروپ» در بورس تل آویو حضور دارد و ارزش اسمی آن 2.85 میلیارد دلار برآورد می شود. سال گذشته نیز یک شرکت سرمایه گذاری اماراتی مبلغ یک میلیارد دلار در دومین میدان گازی اسرائیل سرمایه گذاری کرد.

ثانی الزیودی وزیر مشاور در امور تجارت خارجی امارات روز یکشنبه گذشته اعلام کرد امارات و اسرائیل توافقنامه شراکت اقتصادی فراگیر امضا کرده اند.

توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر 2020 زیر نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد و از آن زمان دوطرف توافقنامه متعددی برای همکاری در بخش های مختلف امضا کرده اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آذر 1401 - 8:6:40