خط بطلان جام جهانی قطر‏ بر توهم عادی سازی

پنج شنبه 17 آذر 1401 - 18:55:6

پژوهشگر سیاسی لبنانی گفت به اهتزاز درآمدن گسترده پرچم فلسطین در مسابقات جام جهانی 2022 قطر‏، بر توهم کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند خط بطلان کشید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر علی عزالدین در برنامه صحافه الیوم شبکه الکوثر گفت: بطلان توهم عادی سازی با رژیم صهیونیستی در جام جهانی قطر‏، در حکم یک سیلی بر صورت حامیان عادی سازی و شوک بزرگی به جهان سیاست بود.

این تحلیلگر لبنانی افزود: درست است که فقط چهار کشور عربی در جام جهانی 2022 قطر حضور دارند ولی پرچم چهار رنگ فلسطین نه تنها به دست شهروندان کشورهای عربی حاضر در این رقابت ها بلکه به دست تماشاگران ملت های غیرعربی نیز که با زورگویی رژیم صهیونیستی مخالف هستند‏، برافراشته شد.

دکتر عزالدین افزود: بطلان توهم عادی سازی در جام جهانی قطر‏، شوک بزرگی به سیاستمدارانی وارد کرد که گمان می کردند امضای یک سند بین سازشکاران عرب و رژیم صهیونیستی زیر نظر دونالد ترامپ و باندی که آن زمان در قدرت بود‏، موجب خواهد شد آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود.

به گفته این تحلیلگر: غافلگیری بزرگ این بود که بالندگی عربی در قطر حاضر بود و سیلی سختی به صورت منادیان عادی سازی نواخت و تاریخ ساز شد و میزان اهمیت و پویایی آرمان فلسطین را در بین ملت های عربی به نمایش گذاشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 17 آذر 1401 - 18:54:56